Nowe filmy ekologiczne

Zaćmienie Słońca widziane z kosmosu
ESA zaprezentowała krótkie nagranie zaćmienia Słońca obserwowanego z orbity okołoziemskiej. Materiał został opracowany ze zdjęć wykonanych przez satelitę Proba-2.
Czysty zysk z mikrobiogazowni
Kontenerowa Mikrobiogazownia to innowacyjne rozwiązanie w dziedzinie produkcji biogazu. Jak działa taka instalacja? Jakie są zalety kontenerowej mikrobiogazowni?
Ptasi taniec
Stado szpaków w locie porusza się niczym jeden, żywy kolektywny organizm. Głównym powodem dla którego ptaki te zbijają się w tak liczne stada jest ochrona przed drapieżnikiem.
Małpy w kąpieli
Makaki japońskie, nazywane także śnieżnymi małpami, większą część życia spędzają w gorących źródłach, chroniąc się przed mrozem i śniegiem. Makaki japońskie lubią się także bawić. Do ich ulubionych zabaw należy wskakiwanie z brzegu do kąpielisk i walka na śnieżki – podobno są mistrzami w lepieniu śnieżnych kul.
Jak dwutlenek węgla miesza w naszej atmosferze?
NASA stworzyła wysokiej rozdzielczości model komputerowy, który przedstawia przepływ dwutlenku węgla po całym świecie. Na symulacji widać duże różnice w poziomie CO2 na półkuli północnej i południowej. Stężenie tego związku zmienia się także w zależności od pór roku i cyklu wegetacji roślin.
Czy zwierzęta przeżywają żałobę?
Czy zwierzęta są w stanie przeżywać żałobę? Zdecydowanie tak! Słonie przeżywają śmierć swoich bliskich. Zrozumienie przez słonie, czym jest śmierć, według naukowców wiąże się ze strukturą stadną tych zwierząt. Słonie tworzą silne społeczności oparte na matriarchacie. Śmierć w zżytej rodzinie zapewne jest dużym wydarzeniem, które może wpływać na członków społeczności.
Dlaczego wyginął najliczniejszy ptak świata?
1 września 1914 roku w ogrodzie zoologicznym w Cincinnati rozstał się z życiem ostatni żyjący na ziemi przedstawiciel gołębia wędrownego − 29-letnia samica o imieniu Martha. Co doprowadziło do wyginięcia gołębia wędrownego? Dlaczego, w przeciągu zaledwie 40 lat, z powierzchni ziemi znikną najliczniejszy gatunek ptaka?
Wejdź do świata pszczół
Chcesz dowiedzieć się jak wygląda życie pszczół? Dzięki relacji na żywo z ula można obejrzeć z bliska życie najbardziej pracowitych owadów na świecie. Wejdź do świata, dotychczas niedostępnego dla ludzi i zobaczyć rój na własne oczy.
Niesamowity widok – ogromna erupcja na Słońcu
Nasza gwiazda dzienna popisała się 9 maja 2014 roku monstrualną erupcją. Wszystko zarejestrowało obserwatorium satelitarne Interface Region Imaging Spectrograph (IRIS)
Wrona rozumuje jak 7-letnie dziecko
Rozumienie związków przyczynowo skutkowych, to domena ludzi. Czy na pewno? Naukowcy od wielu lat badają zakres w jakim zwierzęta inne niż ludzie, są w stanie zrozumieć zasadę funkcjonowania zasady „akcji i reakcji”.
Dlaczego ptaki latają w kluczu?
Dlaczego ptaki latają w kluczu. Czy ułożenie migrujących ptaków w literkę „V” jest przypadkowe? Jaki jest klucz do zagadki ptasiego klucza?
Krótki film o Wróblach
W Polsce ocieplenia budynków w okresie lęgów powodują śmierć tysięcy ptaków, żywcem zamurowywanych w szczelinach i zamykanych w stropodachach – informuje Stołeczne Towarzystwo Ochrony Ptaków.