Nowe filmy ekologiczne

Jak pies postrzega świat?
Zastanawialiście się kiedyś jak pies postrzega świat? Okazuje się, że nie wzrok, ale węch jest najważniejszym psim zmysłem. Węch to zmysł, który psom opisuje świat.
Gwiżdżąca tarantula
Już sam widok tego pająka mrozi krew w żyłach. Ma osiem nóg i jest większy niż ludzka ręka.  Kiedy dodamy do tego obrazu dziwne odgłosy, jakie wydaje ptasznik Selenocosmia crassipes, to spotkanie z tym pająkiem może sprawić, że nie zaśniemy w nocy.
Plastikowe śmieci dotarły do najgłębszych części oceanu
Plastikowe śmieci są już praktycznie wszędzie. Przed zaśmieceniem nie uchroniły się nawet najgłębsze miejsca na Ziemi. Japońscy naukowcy dostrzegli jednorazową torebkę w Rowie Mariańskim, na głębokości niemal 11 tys. metrów!
Para żabnic w miłosnym uścisku
To wideo zachwyciło biologów. Naukowcy Kirsten i Joachim Jakobsen z Rebikoff-Niggeler Foundation, sfilmowali żyjące na dużych głębokościach ryby Caulophryne jordani, z rzędu żabnicokształtnych.
Plastik, plastik, plastik… Brytyjski nurek filmuje morze śmieci na Bali
Rajska wyspa Bali, zachwyca pięknymi plażami i lazurową wodą.  Czy na pewno? Okazuje się, że ta rajska wyspa ma poważny problem. Bali zalewa fala śmieci, które zagrażają miejscowej ludności i zwierzętom wodnym.
Niezwykłe narodziny ośmiornicy
Virginia Aquarium & Marine Science Center udostępnił urocze wideo, które prezentuje moment narodzin ośmiornicy. W 10-sekundowym nagraniu ośmiornica z karaibskiej rafy wyłania się z dziwnego, przypominającego kwiat woreczka z jajami. Ośmiornica, która nie jest większa od główki od gwoździa, natychmiast zmienia kolor z białego na fioletowy.
Jak zwierzęta radzą sobie zimą?
Niektóre gatunki zwierząt wypracowały ciekawe sposoby, które ułatwiają im przetrwanie zimy. W zależności od gatunku, przybierają one różne formy.
Jak zaśmiecamy kosmos
Kosmos jest pełen śmieci - alarmują naukowcy. Od 1957 roku zostało wyśledzonych ponad 40 tys. sztucznych obiektów. Są to głównie stare satelity, szczątki rakiet, elementy kosmicznych konstrukcji powstałe w wyniku kolizji.
Tropikalne owady w Polsce
Ugory, czyli pozostałości po nieużytkowanych polach uprawnych, z pozoru wydają się być miejscem pustym, bez jakichkolwiek oznak życia. Tymczasem okazuje się, że kryją w sobie przebogaty świat owadów!
Bocian - legendarny ptak
Bocian biały obrósł w wiele legend, które w pewnym momencie zaczęły być uznawane za prawdziwe. Fikcja zaczęła się przenikać z prawdą. Jakim ptakiem bocian biały jest naprawdę? W najnowszym odcinku "Kacper i jego zwierzaki" wyjaśnia Kacper Kowalczyk
Poznajcie Kamę – surfującą świnkę
Kama uwielbia surfować i wychodzi jej to całkiem nieźle. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że Kama to świnka.
Dlaczego wiatraki budzą takie kontrowersje?
Turbiny wiatrowe na dobre zagościły w naszym krajobrazie. Budzą wiele kontrowersji ponieważ jak wiele zdobycz cywilizacji przynoszą korzyść, ale także stwarzają zagrożenie.