Nowe filmy ekologiczne

Gęś gęgawa – co o niej wiemy?
Gęś gęgawa jest największym przedstawicielem rodzaju Anser. Osiąga długość ciała do 90 cm, a jej waga dochodzi do 4-5 kilogramów. W locie można zaobserwować szaroczarne skrzydła, które są jej cechą rozpoznawczą na tle innych gatunków gęsi. Rozpiętość tych  skrzydeł może wahać się od 1,4-1,6 m.  Gęgawa jest bardzo towarzyska – może tworzyć stada z innymi gatunkami, a także rodzinna i ... »
Wkrótce w wodach Morza Śródziemnego może być więcej masek niż meduz!
Jak wyglądałaby Ziemia bez oceanów?
Wyobraź sobie świat, w którym wszystkie oceany zniknęły, pozostawiając jedynie suchy ląd. NASA ujawnia niezwykłe wideo pokazujące, jak wyglądałaby Ziemia, gdyby z powierzchni naszej planety wyparowała cała woda!
Miś koala uratowany z pożaru
Australia płonie. Największą ofiarą pożarów są zwierzęta. Na filmie zespół straży pożarnej i ratownictwa w Nowej Południowej Walii podaje wodę koali, którego uratowali z płomieni. Ranne zwierzę trafiło pod troskliwą opiekę pracowników w Adelaide Koala & Wildlife Hospital
Greta Thunberg: Ukradliście moje marzenia i dzieciństwo
W sierpniu ubiegłego roku samotna 15-latka poszła na wagary, aby protestować przed szwedzkim parlamentem. Trzymając tabliczkę z napisem „szkolny strajk dla klimatu” podnosiła głos, że nauka nie ma sensu, skoro dzieci mogą nie mieć przyszłości. Rok później, w piątek, 20 września 2019 roku, do 16-letniej Grety Thunberg dołączyły miliony ludzi ‒ młodzieży i dorosłych ‒ by wziąć udział w ... »
Jak będzie wyglądał świat, gdyby roztopiły się lodowce?
Jak przekształcić plastikowe odpady w czyste paliwo?
„Do roku 2050 będziemy mieć więcej plastiku niż ryb” ‒ mówi Linda Wang, profesor inżynierii chemicznej na Uniwersytecie Purdue.
Jak pies postrzega świat?
Zastanawialiście się kiedyś jak pies postrzega świat? Okazuje się, że nie wzrok, ale węch jest najważniejszym psim zmysłem. Węch to zmysł, który psom opisuje świat.
Jak zwierzęta radzą sobie zimą?
Niektóre gatunki zwierząt wypracowały ciekawe sposoby, które ułatwiają im przetrwanie zimy. W zależności od gatunku, przybierają one różne formy.
Gwiżdżąca tarantula
Już sam widok tego pająka mrozi krew w żyłach. Ma osiem nóg i jest większy niż ludzka ręka.  Kiedy dodamy do tego obrazu dziwne odgłosy, jakie wydaje ptasznik Selenocosmia crassipes, to spotkanie z tym pająkiem może sprawić, że nie zaśniemy w nocy.
Plastikowe śmieci dotarły do najgłębszych części oceanu
Plastikowe śmieci są już praktycznie wszędzie. Przed zaśmieceniem nie uchroniły się nawet najgłębsze miejsca na Ziemi. Japońscy naukowcy dostrzegli jednorazową torebkę w Rowie Mariańskim, na głębokości niemal 11 tys. metrów!
Para żabnic w miłosnym uścisku
To wideo zachwyciło biologów. Naukowcy Kirsten i Joachim Jakobsen z Rebikoff-Niggeler Foundation, sfilmowali żyjące na dużych głębokościach ryby Caulophryne jordani, z rzędu żabnicokształtnych.