Nowe filmy ekologiczne

Jak zrobić sztuczny śnieg?
Bezśnieżne święta albo śnieg latem? Niemożliwe! Ale jeśli znamy chemię, wszystko można zrobić. Oto eksperyment, w którym pokazujemy, jak zrobić sztuczny śnieg!
Jak uzyskać DNA z banana
Wszystkie żywe istoty, w tym ludzie, rośliny (banany!) i zwierzęta mają DNA (kwas dezoksyrybonukleinowy). DNA zawiera instrukcje wymagane do zbudowania każdej żywej istoty. Czy wiesz, że 60% naszego DNA jest takie samo jak banana? Nie? Spróbuj tego zabawnego zajęcia naukowego, które pozwoli wyekstrahować DNA z banana. Pomoże to dzieciom stworzyć mentalny obraz DNA i da przedsmak tego, jak to ... »
Wybuchający wulkan – jak zrobić go w domu?
Chcesz zobaczyć wybuch wulkanu z bliska? Wulkan to jeden z najprostszych i spektakularnych eksperymentów. Jak zrobić wybuchający wulkan w domu? Wszystko, czego potrzebujesz do tego doświadczenia znajdziesz w domu.
Jak zrobić prąd z ziemniaka?
Bateria ziemniaczana jest rodzajem baterii elektrochemicznej lub ogniwa. Niektóre metale (np. cynk) reagują chemicznie z kwasami wewnątrz ziemniaka. Ta reakcja chemiczna wytwarza energię elektryczną, która może zasilać małe urządzenie, takie jak światło LED lub zegar.
Czym jest lampa lawa i jak działa?
Robot mniejszy niż pchła może chodzić, skręcać, obracać się i skakać
Inżynierowie z Northwestern University opracowali najmniejszego w historii zdalnie sterowanego robota kroczącego — ma on postać maleńkiego, uroczego kraba.
Górska Odyseja zwraca uwagę na problem śmiecenia w górach
Kolejny etap Górskiej Odysei za nami. Dominik Dobrowolski, wrocławski ekolog i podróżnik 16-18 lipca pokonał 220 kilometrów ze Skoczowa do Barda. Wszystko po to, by zwrócić uwagę na problem śmiecenia w górach i lasach.  W piątek pokonał 160 km na rowerze (z rynku w Skoczowie przez Bramę Morawską i Śląsk Opolski do Nysy), w sobotę spłynął kajakiem 30 km pod prąd Nysą Kłodzką przez ... »
Ogromna góra lodowa odrywa się od Antarktydy
Zagadka lotu motyla rozwiązana!
Trzepotliwy lot motyli był do tej pory nieco owiany tajemnicą dla badaczy, biorąc pod uwagę ich niezwykle duże i szerokie skrzydła w stosunku do rozmiarów ciała. Teraz naukowcy z Uniwersytetu w Lund w Szwecji badali aerodynamikę motyli w tunelu aerodynamicznym. Ich wyniki sugerują, że motyle wykorzystują bardzo skuteczną technikę klaśnięcia. Kiedy skrzydła się zderzają, powietrze jest ... »
Paw indyjski ‒ ptak pełen wdzięku
Pełen wdzięku paw indyjski pochodzi z Azji Południowej, a dzięki wspaniałej kolorystyce samca zyskał miano narodowego ptaka Indii. Pawie mają wspaniałe, żywe pióra ogonowe. Upierzenie samicy jest przytłumione, brązowe i zielono-szare, ze szmaragdową szyją, w przeciwieństwie do szyi samca, która opalizuje na niebiesko.
Gęś gęgawa – co o niej wiemy?
Gęś gęgawa jest największym przedstawicielem rodzaju Anser. Osiąga długość ciała do 90 cm, a jej waga dochodzi do 4-5 kilogramów. W locie można zaobserwować szaroczarne skrzydła, które są jej cechą rozpoznawczą na tle innych gatunków gęsi. Rozpiętość tych  skrzydeł może wahać się od 1,4-1,6 m.  Gęgawa jest bardzo towarzyska – może tworzyć stada z innymi gatunkami, a także rodzinna i ... »
Wkrótce w wodach Morza Śródziemnego może być więcej masek niż meduz!