Nowe filmy ekologiczne

Górska Odyseja zwraca uwagę na problem śmiecenia w górach
Kolejny etap Górskiej Odysei za nami. Dominik Dobrowolski, wrocławski ekolog i podróżnik 16-18 lipca pokonał 220 kilometrów ze Skoczowa do Barda. Wszystko po to, by zwrócić uwagę na problem śmiecenia w górach i lasach.  W piątek pokonał 160 km na rowerze (z rynku w Skoczowie przez Bramę Morawską i Śląsk Opolski do Nysy), w sobotę spłynął kajakiem 30 km pod prąd Nysą Kłodzką przez ... »
Ogromna góra lodowa odrywa się od Antarktydy
Zagadka lotu motyla rozwiązana!
Trzepotliwy lot motyli był do tej pory nieco owiany tajemnicą dla badaczy, biorąc pod uwagę ich niezwykle duże i szerokie skrzydła w stosunku do rozmiarów ciała. Teraz naukowcy z Uniwersytetu w Lund w Szwecji badali aerodynamikę motyli w tunelu aerodynamicznym. Ich wyniki sugerują, że motyle wykorzystują bardzo skuteczną technikę klaśnięcia. Kiedy skrzydła się zderzają, powietrze jest ... »
Paw indyjski ‒ ptak pełen wdzięku
Pełen wdzięku paw indyjski pochodzi z Azji Południowej, a dzięki wspaniałej kolorystyce samca zyskał miano narodowego ptaka Indii. Pawie mają wspaniałe, żywe pióra ogonowe. Upierzenie samicy jest przytłumione, brązowe i zielono-szare, ze szmaragdową szyją, w przeciwieństwie do szyi samca, która opalizuje na niebiesko.
Gęś gęgawa – co o niej wiemy?
Gęś gęgawa jest największym przedstawicielem rodzaju Anser. Osiąga długość ciała do 90 cm, a jej waga dochodzi do 4-5 kilogramów. W locie można zaobserwować szaroczarne skrzydła, które są jej cechą rozpoznawczą na tle innych gatunków gęsi. Rozpiętość tych  skrzydeł może wahać się od 1,4-1,6 m.  Gęgawa jest bardzo towarzyska – może tworzyć stada z innymi gatunkami, a także rodzinna i ... »
Wkrótce w wodach Morza Śródziemnego może być więcej masek niż meduz!
Jak wyglądałaby Ziemia bez oceanów?
Wyobraź sobie świat, w którym wszystkie oceany zniknęły, pozostawiając jedynie suchy ląd. NASA ujawnia niezwykłe wideo pokazujące, jak wyglądałaby Ziemia, gdyby z powierzchni naszej planety wyparowała cała woda!
Miś koala uratowany z pożaru
Australia płonie. Największą ofiarą pożarów są zwierzęta. Na filmie zespół straży pożarnej i ratownictwa w Nowej Południowej Walii podaje wodę koali, którego uratowali z płomieni. Ranne zwierzę trafiło pod troskliwą opiekę pracowników w Adelaide Koala & Wildlife Hospital
Greta Thunberg: Ukradliście moje marzenia i dzieciństwo
W sierpniu ubiegłego roku samotna 15-latka poszła na wagary, aby protestować przed szwedzkim parlamentem. Trzymając tabliczkę z napisem „szkolny strajk dla klimatu” podnosiła głos, że nauka nie ma sensu, skoro dzieci mogą nie mieć przyszłości. Rok później, w piątek, 20 września 2019 roku, do 16-letniej Grety Thunberg dołączyły miliony ludzi ‒ młodzieży i dorosłych ‒ by wziąć udział w ... »
Jak będzie wyglądał świat, gdyby roztopiły się lodowce?
Jak przekształcić plastikowe odpady w czyste paliwo?
„Do roku 2050 będziemy mieć więcej plastiku niż ryb” ‒ mówi Linda Wang, profesor inżynierii chemicznej na Uniwersytecie Purdue.
Jak pies postrzega świat?
Zastanawialiście się kiedyś jak pies postrzega świat? Okazuje się, że nie wzrok, ale węch jest najważniejszym psim zmysłem. Węch to zmysł, który psom opisuje świat.