Najpopularniejsze filmy ekologiczne

Hymn Gazpromu. Rosyjski gigant gazowy dorobił się własnego hymnu
Prezentujemy prosty kawałek o nieskomplikowanej melodii, czyli Hymn Gazpromu!  Autorem i wykonawcą tekstu jest Władimir Tumajew – szef jednej z zależnych od Gazpromu spółek. Co by nie powiedzieć, ale łatwo wpada w ucho…
 Tyranozaur jak żywy. Zobacz rekonstrukcję komputerową T. rexa
Komputerowa rekonstrukcja Tyranozaura (Tyrannosaurus)
Świąteczny  „flash mob” w galerii handlowej
Świąteczny „flash mob” w galerii handlowej
Świąteczny  „flash mob” zorganizowany 18 grudnia w galerii handlowej South Bay Galleria w Redondo Beach (USA).
Dlaczego wyginął najliczniejszy ptak świata?
1 września 1914 roku w ogrodzie zoologicznym w Cincinnati rozstał się z życiem ostatni żyjący na ziemi przedstawiciel gołębia wędrownego − 29-letnia samica o imieniu Martha. Co doprowadziło do wyginięcia gołębia wędrownego? Dlaczego, w przeciągu zaledwie 40 lat, z powierzchni ziemi znikną najliczniejszy gatunek ptaka?
Bombowa Osa (Kollasmosoma sentum)
Ten nowy gatunek pasożytniczej osy krąży jeden centymetr nad ziemią w poszukiwaniu ofiar. Gdy już sobie taką upatrzy (najczęściej jest to mrówka)  jak mały bombowiec nurkuje i błyskawicznie składa jaja w ciele ofiary. Cała akcja trwa zaledwie ułamek sekundy, co można zobaczyć na poniższym nagraniu.
Jak pies postrzega świat?
Zastanawialiście się kiedyś jak pies postrzega świat? Okazuje się, że nie wzrok, ale węch jest najważniejszym psim zmysłem. Węch to zmysł, który psom opisuje świat.
 LittleDog – robot, który samodzielnie uczy się chodzić
„Zabaweczka” LittleDog została opracowana przez Boston Dynamics, przy współfinansowaniu z DARPA. Ten czworonożny robot został zbudowany w celach badawczo-rozwojowych, a w szczególności do rozwoju technik poruszania się robotów kroczących.
Ronald Reagan w obronie życia nienarodzonych
Organizacja „Personhood” umieściła w sieci mało znane przemówienie Ronalda Reagana dotyczące aborcji. Reagan, ze wszystkich sił walczył o życie nienarodzonych – poświęcił temu nawet wydaną w 1984 roku książkę pt. „Aborcja i sumienie narodu”. Jeden z jego słynniejszych cytatów brzmi: „aborcja znajduje swych zwolenników tylko pośród tych ludzi, którym dane było przyjść na świat”.
Wrona rozumuje jak 7-letnie dziecko
Rozumienie związków przyczynowo skutkowych, to domena ludzi. Czy na pewno? Naukowcy od wielu lat badają zakres w jakim zwierzęta inne niż ludzie, są w stanie zrozumieć zasadę funkcjonowania zasady „akcji i reakcji”.
Chemiczny spokój
Film dokumentalny o antydepresantach, które mogą spowodować depresję. Według irlandzkiego psychiatry i biegłego sądowego Davida Healy'ego prawie połowa konsumentów Prozacu i Zoloftu cierpi na poważne problemy psychiczne po odstawienia leków.
Perseidy – niesamowite zjawisko na letnim niebie
W sierpniu jest najlepszy czas, by obserwować Perseidy. Perseidy to jedne z najbardziej znanych rojów meteorów. Ich orbita przecina każdego roku z ziemską w dniach 17 lipca–24 sierpnia. Maksimum roju obserwuje się pomiędzy 12 a 14 sierpnia. Rój związany jest z kometą Swift-Tuttle. Jej jądro paruje i uwalnia cząstki i grudki pyłu,  które tworzą długi warkocz w przestrzeni kosmicznej.
„Chodzące” rekiny u wybrzeży Indonezji
W Indonezji odkryto nowy gatunek rekina, który… chodzi po dnie morskim. Hemiscyllium Halmahera spaceruje po dnie wykorzystując ruchy płetw. Ryba ta posługuje się klasycznym, naprzemiennym ruchem czworonoga.  „Rekin dorasta do 27 cm długości i jest nieszkodliwy dla ludzi” – powiedział Mark Erdmann, biolog morski z Conservation International, który opisał ten gatunek.