Najpopularniejsze filmy ekologiczne

„Chodzące” rekiny u wybrzeży Indonezji
W Indonezji odkryto nowy gatunek rekina, który… chodzi po dnie morskim. Hemiscyllium Halmahera spaceruje po dnie wykorzystując ruchy płetw. Ryba ta posługuje się klasycznym, naprzemiennym ruchem czworonoga.  „Rekin dorasta do 27 cm długości i jest nieszkodliwy dla ludzi” – powiedział Mark Erdmann, biolog morski z Conservation International, który opisał ten gatunek.
CyberRyba  będzie badała zbiorniki wodne
CyberRyba będzie badała zbiorniki wodne
Cyberryba to podwodny robot mobilny, który został zbudowany przez studentów Politechniki Krakowskiej. CyberRyba ma 70 centymetrów długości i waży 3,4 kg. Może być wykorzystywany do badań zbiorników wodnych.
Wejdź do świata pszczół
Chcesz dowiedzieć się jak wygląda życie pszczół? Dzięki relacji na żywo z ula można obejrzeć z bliska życie najbardziej pracowitych owadów na świecie. Wejdź do świata, dotychczas niedostępnego dla ludzi i zobaczyć rój na własne oczy.
Ludzkie mleko prosto od… krowy?
Biotechnolodzy na całym świecie prowadzą prace nad zmienionymi genetycznie zwierzętami, w tym nad krowami czy kozami. Cel? Zwierzęta transgeniczne są wykorzystywane do produkcji licznych związków leczniczych, które można znaleźć między innymi w ludzkim mleku.
To słoniątko wie, jak korzystać z życia!
To video zostało nakręcone w Elephant Nature Park w północnej Tajlandii. Mały słonik Navaan, który urodził się w październiku tego roku, uwielbia zażywać błotnych kąpieli, co widać na załączonym obrazku.
Turbiny wiatrowe nie takie idealne?
Jakie konsekwencje wiążą się z mieszkaniem w pobliżu farm wiatrowych?
Spot kampanii
Spot kampanii "Kupuj opowiedzialnie zabawki"
Już niedługo Dzień Dziecka. Czy kupując zabawki dla najmłodszych zastanawiamy się jak i przez kogo zostały wyprodukowane? Przy produkcji zabawek i gier, które zazwyczaj zostały wyprodukowane w Chinach, nagminnie łamanie są prawa człowieka i prawa pracownicze. Głównymi problemami są długie godziny pracy, niskie płace oraz represje za obronę własnych praw. Dzięki kampanii "Kupuj odpowiedzialnie ... »
Jak zaśmiecamy kosmos
Kosmos jest pełen śmieci - alarmują naukowcy. Od 1957 roku zostało wyśledzonych ponad 40 tys. sztucznych obiektów. Są to głównie stare satelity, szczątki rakiet, elementy kosmicznych konstrukcji powstałe w wyniku kolizji.
Nad Rosją wybuchł meteoryt!
W okolicy miasta Satka w obwodzie czelabińskim spadł meteoryt, który po wejściu w ziemską atmosferę zaczął płonąć i potem rozpadł się na części. Gdyby nie spłonął w atmosferze, mogłoby dojść do tragedii. – donoszą rosyjskie media.
Jak działa ACTA?
Prosty schemat działania międzynarodowego porozumienia ACTA, który pod szyldem walki z piractwem i troski o własność intelektualną nakładać będzie ograniczające prawa na każdego z nas. Warto zrozumieć z czym ma się do czynienia.
Niesamowity widok – ogromna erupcja na Słońcu
Nasza gwiazda dzienna popisała się 9 maja 2014 roku monstrualną erupcją. Wszystko zarejestrowało obserwatorium satelitarne Interface Region Imaging Spectrograph (IRIS)
Kill or be killed
Dziennikarka CNN Nima Elbagir przygotowała materiał o Parku Narodowym w Nairobi oraz jego strażnikach, którzy codziennie ryzykują życie chroniąc słonie przed kłusownikami. W zeszłym roku w starciach z kłusownikami zginęło sześciu strażników.