Najpopularniejsze filmy ekologiczne

Pierwszy polski film o pszczołach
Z powodu chemizacji rolnictwa, zmian klimatycznych, chorób czy niszczenia siedlisk. W Polsce co sekundę ginie 105 pszczół. Pszczoły to życie. Produkcja jednej trzeciej żywności i 90 procent owoców zależy od zapylania przez owady, głównie przez pszczołowate, do których zaliczają się pszczoły i trzmiele. Idąc tym tropem Krystian Matysek razem z aktorką Magdaleną Popławską podąża poprzez ... »
Poznajcie Kamę – surfującą świnkę
Kama uwielbia surfować i wychodzi jej to całkiem nieźle. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że Kama to świnka.
Jak naładować telefon za pomocą błota?
Małe generatory, które wykorzystują ciepło, by wytworzyć energie elektryczną są testowane w Malawi, gdzie zaledwie 10 proc. społeczeństwa ma dostęp do energii. Urządzenie, tzw. termoelektryczny generator, jest podłączane do pieca z błota, dzięki czemu ludzie mogą naładować latarkę, telefon lub radio, albo gotować jedzenie.
Dlaczego wiatraki budzą takie kontrowersje?
Turbiny wiatrowe na dobre zagościły w naszym krajobrazie. Budzą wiele kontrowersji ponieważ jak wiele zdobycz cywilizacji przynoszą korzyść, ale także stwarzają zagrożenie.
Plastik, plastik, plastik… Brytyjski nurek filmuje morze śmieci na Bali
Rajska wyspa Bali, zachwyca pięknymi plażami i lazurową wodą.  Czy na pewno? Okazuje się, że ta rajska wyspa ma poważny problem. Bali zalewa fala śmieci, które zagrażają miejscowej ludności i zwierzętom wodnym.
Kawał dobrej, psiej sztuki
Brytyjski artysta Dominic Wilcox stworzył wystawę sztuki współczesnej. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że wystawa jest skierowana do psów.
Człowiek, który został kozą
Thomas Thwaites, 34-letni bezrobotny naukowiec z Londynu, założył specjalne protezy, by poruszać się jak kozy. W ten sposób spędził trzy dni w  pewnej wiosce w na zboczu szwajcarskich Alp, mają za towarzyszów jedynie zwierzęta. Za swój eksperyment dostał Antynobla w dziedzienie biologii.
 Mrówki budują niesamowitą konstrukcję z liści
Mrówki to istoty społeczne –współpracują ze sobą i dzielą się obowiązkami. Są też niezłymi inżynierami. Na przykład zielone mrówki z Australii budują na drzewach olbrzymie gniazda z liści. Jako spoiwo wykorzystują jedwabną substancję, którą produkują larwy mrówek. Gniazdo wielkości piłki do gry w nogę robi wrażenie. Stworzenie takiej konstrukcji umożliwia specyficzna komunikacja. Mrówki z tego ... »
Co kryje się za niską ceną bananów?
Zastraszanie, kontakt z pestycydami, ciężka, wielogodzinna praca za kwotę niewystarczającą na utrzymanie, to chleb powszedni pracownic i pracowników plantacji bananów. To właśnie z takich plantacji owoce trafiają do polskich sklepów...
Robo-chrząszcz do zadań specjalnych
Naukowcy z Singapuru stworzyli robo-chrząszcza. Jego zadaniem będzie ratowanie ludzkiego życia.
Ponad 100 lat globalnego ocieplenia
NASA stworzyła wizualizację, która przedstawia przekrój temperaturowy, obejmujący lata 1880-2015. Z filmu zamieszczonego przez NASA jasno pokazują, że na Ziemi jest coraz cieplej.
Plastikowe śmieci dotarły do najgłębszych części oceanu
Plastikowe śmieci są już praktycznie wszędzie. Przed zaśmieceniem nie uchroniły się nawet najgłębsze miejsca na Ziemi. Japońscy naukowcy dostrzegli jednorazową torebkę w Rowie Mariańskim, na głębokości niemal 11 tys. metrów!