Najpopularniejsze filmy ekologiczne

Zaćmienie Słońca widziane z kosmosu
ESA zaprezentowała krótkie nagranie zaćmienia Słońca obserwowanego z orbity okołoziemskiej. Materiał został opracowany ze zdjęć wykonanych przez satelitę Proba-2.
Jak zwierzęta radzą sobie zimą?
Niektóre gatunki zwierząt wypracowały ciekawe sposoby, które ułatwiają im przetrwanie zimy. W zależności od gatunku, przybierają one różne formy.
Pierwszy polski film o pszczołach
Z powodu chemizacji rolnictwa, zmian klimatycznych, chorób czy niszczenia siedlisk. W Polsce co sekundę ginie 105 pszczół. Pszczoły to życie. Produkcja jednej trzeciej żywności i 90 procent owoców zależy od zapylania przez owady, głównie przez pszczołowate, do których zaliczają się pszczoły i trzmiele. Idąc tym tropem Krystian Matysek razem z aktorką Magdaleną Popławską podąża poprzez ... »
Nora – nowa gwiazda Internetu
Nora urodziła się 6 listopada 2015 roku. Niestety nieco ponad tydzień po narodzinach mama niedźwiedzica przestała opiekować się małym niedźwiadkiem. Dlatego też maluchem zaopiekowali się pracownicy amerykańskiego ogrodu zoologicznego.
Dlaczego wiatraki budzą takie kontrowersje?
Turbiny wiatrowe na dobre zagościły w naszym krajobrazie. Budzą wiele kontrowersji ponieważ jak wiele zdobycz cywilizacji przynoszą korzyść, ale także stwarzają zagrożenie.
Poznajcie Kamę – surfującą świnkę
Kama uwielbia surfować i wychodzi jej to całkiem nieźle. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że Kama to świnka.
 Mrówki budują niesamowitą konstrukcję z liści
Mrówki to istoty społeczne –współpracują ze sobą i dzielą się obowiązkami. Są też niezłymi inżynierami. Na przykład zielone mrówki z Australii budują na drzewach olbrzymie gniazda z liści. Jako spoiwo wykorzystują jedwabną substancję, którą produkują larwy mrówek. Gniazdo wielkości piłki do gry w nogę robi wrażenie. Stworzenie takiej konstrukcji umożliwia specyficzna komunikacja. Mrówki z tego ... »
Jak naładować telefon za pomocą błota?
Małe generatory, które wykorzystują ciepło, by wytworzyć energie elektryczną są testowane w Malawi, gdzie zaledwie 10 proc. społeczeństwa ma dostęp do energii. Urządzenie, tzw. termoelektryczny generator, jest podłączane do pieca z błota, dzięki czemu ludzie mogą naładować latarkę, telefon lub radio, albo gotować jedzenie.
Człowiek, który został kozą
Thomas Thwaites, 34-letni bezrobotny naukowiec z Londynu, założył specjalne protezy, by poruszać się jak kozy. W ten sposób spędził trzy dni w  pewnej wiosce w na zboczu szwajcarskich Alp, mają za towarzyszów jedynie zwierzęta. Za swój eksperyment dostał Antynobla w dziedzienie biologii.
Kawał dobrej, psiej sztuki
Brytyjski artysta Dominic Wilcox stworzył wystawę sztuki współczesnej. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że wystawa jest skierowana do psów.
Co kryje się za niską ceną bananów?
Zastraszanie, kontakt z pestycydami, ciężka, wielogodzinna praca za kwotę niewystarczającą na utrzymanie, to chleb powszedni pracownic i pracowników plantacji bananów. To właśnie z takich plantacji owoce trafiają do polskich sklepów...
Jak będzie wyglądał świat, gdyby roztopiły się lodowce?