Najpopularniejsze filmy ekologiczne

Robo-chrząszcz do zadań specjalnych
Naukowcy z Singapuru stworzyli robo-chrząszcza. Jego zadaniem będzie ratowanie ludzkiego życia.
Bocian - legendarny ptak
Bocian biały obrósł w wiele legend, które w pewnym momencie zaczęły być uznawane za prawdziwe. Fikcja zaczęła się przenikać z prawdą. Jakim ptakiem bocian biały jest naprawdę? W najnowszym odcinku "Kacper i jego zwierzaki" wyjaśnia Kacper Kowalczyk
Jak będzie wyglądał świat, gdyby roztopiły się lodowce?
Greta Thunberg: Ukradliście moje marzenia i dzieciństwo
W sierpniu ubiegłego roku samotna 15-latka poszła na wagary, aby protestować przed szwedzkim parlamentem. Trzymając tabliczkę z napisem „szkolny strajk dla klimatu” podnosiła głos, że nauka nie ma sensu, skoro dzieci mogą nie mieć przyszłości. Rok później, w piątek, 20 września 2019 roku, do 16-letniej Grety Thunberg dołączyły miliony ludzi ‒ młodzieży i dorosłych ‒ by wziąć udział w ... »
Para żabnic w miłosnym uścisku
To wideo zachwyciło biologów. Naukowcy Kirsten i Joachim Jakobsen z Rebikoff-Niggeler Foundation, sfilmowali żyjące na dużych głębokościach ryby Caulophryne jordani, z rzędu żabnicokształtnych.
Gwiżdżąca tarantula
Już sam widok tego pająka mrozi krew w żyłach. Ma osiem nóg i jest większy niż ludzka ręka.  Kiedy dodamy do tego obrazu dziwne odgłosy, jakie wydaje ptasznik Selenocosmia crassipes, to spotkanie z tym pająkiem może sprawić, że nie zaśniemy w nocy.
Niezwykłe narodziny ośmiornicy
Virginia Aquarium & Marine Science Center udostępnił urocze wideo, które prezentuje moment narodzin ośmiornicy. W 10-sekundowym nagraniu ośmiornica z karaibskiej rafy wyłania się z dziwnego, przypominającego kwiat woreczka z jajami. Ośmiornica, która nie jest większa od główki od gwoździa, natychmiast zmienia kolor z białego na fioletowy.
Jak przekształcić plastikowe odpady w czyste paliwo?
„Do roku 2050 będziemy mieć więcej plastiku niż ryb” ‒ mówi Linda Wang, profesor inżynierii chemicznej na Uniwersytecie Purdue.
Jak wyglądałaby Ziemia bez oceanów?
Wyobraź sobie świat, w którym wszystkie oceany zniknęły, pozostawiając jedynie suchy ląd. NASA ujawnia niezwykłe wideo pokazujące, jak wyglądałaby Ziemia, gdyby z powierzchni naszej planety wyparowała cała woda!
Miś koala uratowany z pożaru