Czapla śnieżna (Egretta thula)

Źródło: Corel Stock Photo
Upierzenie czapli śnieżnej jest jednolicie białe. Długie, delikatne, luźno zwisające pióra są jedyną ozdobą tego pięknego ptaka. Dziób jest czarny, u nasady niewielki pas nagiej żółtej skóry. Nogi są również czarne, natomiast stopy żółte.
  2. Środowisko życia

Czaple śnieżne występują na południu Ameryki Północnej, w Ameryce Centralnej, oraz w Ameryce Południowej - w jej północnej części. W czasie lęgów spotykane są głównie wzdłuż morskich wybrzeży, choć duża ich część zakłada kolonie w głębi kontynentu.
Czy wiesz, że...W przeszłości na czaplę śnieżną polowano dla jej piór. W Ameryce Północnej doprowadziło to do drastycznego spadku jej liczebności. Na szczęście, w porę podjęto ochronę i ocalono tego pięknego ptaka przez wytępieniem.

Środowisko życia

Czapla śnieżna zamieszkuje nad płytkimi wodami, rozlewiskami rzek, na bagnach i mokradłach, a także nad brzegami płytkich stawów i jezior. Często szukają także schronienia nad brzegami słonych wód – zwykle przebywają na wybrzeżach płytkich zatok.

Czapla śnieżna na czas lęgów gromadzi się w koloniach rozrodczych. Często razem z innymi gatunkami, które gnieżdżą się nad słodkowodnymi zbiornikami lub na wybrzeżach. Ptak ten zakłada swe gniazdo w pobliżu wody, wśród przybrzeżnej roślinności. Zwykle znajduje się ono niewysoko nad ziemią, na drzewie. Para czapli śnieżnych wspólnie buduje gniazdo. Samica składa doń około czterech jaj. Zarówno ona jak i jej parter wysiadują jaja oraz opiekują się potomstwem.

Czapla śnieżna żywi się niewielkimi kręgowcami (głównie wodnymi), oraz bezkręgowcami m.in. mięczakami i owadami. Zdarza się jej upolować także lądowe zwierzęta, np. mysz. Najczęściej jednak poluje brodząc w wodzie. Rzadko można zobaczyć ją przechadzającą się po łące w poszukiwaniu zdobyczy.
Czapla śnieżna, Egretta thula, Snowy Egret Źródło: Corel Stock Photo