Lythrypnus dalli (Lythrypnus dalli )

Źródło: Corel Stock Photo
Gatunek zamieszkujący Wschodni Pacyfik od Zatoki Morro w stanie Kalifornia (USA) do wysp Guadalupe. Lythrypnus dalli jest rybą morską żyjącą w klimacie subtropikalnym, występującą do głębokości 76 metrów.
  1. Budowa zewnętrzna:
  2. Biologia:

Budowa zewnętrzna:

Ubarwienie ciała jest czerwone z trzema cienkimi pionowymi paskami oraz niebieskim nieregularnym wzorem w na głowie, który otacza również oczy ryby. Fałdy skórne pomiędzy płetwami w większości przypadków są przezroczyste. Największy odnotowany osobnik posiadał 6,4 cm długości.

Biologia:

Lythrypnus dalli często przebywa wraz z osobnikami z gatunku Lythrypnus zebra. Zasiedla najczęściej rejony otwarte jednak w razie zagrożenia ukrywa się w dziurach, małych jaskiniach lub kolcach jeżowców. Jest gatunkiem jajorodnym, samice składają podłużne jaja w pustych muszlach, natomiast samce strzegą swojego potomstwa. Wykazują również zachowania terytorialne. Tworzą kilkuosobnikowe grupy, w których znajduje się jeden dominujący samiec. Mają zdolność zmiany płci. Są drapieżnikami, których dieta składa się głównie z małych skorupiaków morskich. Bardzo często występują w akwariach morskich.
Lythrypnus dalli Źródło: Corel Stock Photo