Poniedziałek 13.05.2019

Dzieci stworzyły kampanię społeczną w ramach projektu Klimatyczna klasa

Klimatyczna klasa to jeden z projektów edukacyjnych stworzonych przez Fundację Uniwersytet Dzieci, która od 12 lat rozwija potencjał twórczy i intelektualny dzieci. Dedykowany jest on dla klas szkół podstawowych (klasy 1-3 i 4-8). W ramach realizacji projektu uczniowie klas 4-8 przygotowali kampanię społeczną dotyczącą codziennych wyborów i działań mających wpływ na klimat. Następnie zrealizowali tę kampanię w środowisku lokalnym.



klimatyczna klasafot.materiały prasowe

Nadesłanych zostało ponad 120 relacji z kampanii społecznych, które odbyły się w całej Polsce. Komisja konkursowa wyróżniła 10 klas oraz wyłoniła 3 laureatów, którzy w nagrodę wezmą udział w warsztatach „Jak odzyskiwać wodę z zanieczyszczonych źródeł?”, które odbędą się 24 maja w Warszawie na Akademii Pedagogiki Specjalnej oraz otrzymają pomoce dydaktyczne (wyróżnione klasy).
Najważniejszym celem projektu edukacyjnego Klimatyczna klasa jest zainteresowanie uczniów szkół podstawowych tematyką ochrony klimatu i poszerzenie ich świadomości ekologicznej. Niezwykle istotne jest jednak, aby w ramach projektu uczeń miał okazję podzielić się zdobywanymi informacjami z otoczeniem, edukując rodziców, środowisko szkolne i lokalne.

Uczniowie przy wsparciu nauczyciela mieli za zadanie stworzyć i zaplanować kampanię społeczną dotyczącą ochrony klimatu. Do wyboru były cztery tematy: „Ślad węglowy”, „Transport/mobilność”, „Energia” oraz „Osiedla w obliczu zmian klimatycznych”. W ramach konkursu uczestnicy przygotowywali ulotki z postulatami kampanii społecznej oraz szczegółowo zrelacjonowali przeprowadzone działania.

Uczestnicy projektu wykazali się ogromną kreatywnością, a w swoje działania zaangażowali zarówno środowisko lokalne, jak i globalne. Uczniowie przygotowali przedstawienia, w celu edukowania młodszych kolegów i koleżanek, organizowali wystawy prac, redagowali gazetkę poświęconą ochronie klimatu, tworzyli filmiki i piosenki nawołujące do dbania o środowisko oraz brali udział w spotkaniach z lokalnymi władzami. Niektóre klasy nawiązały również owocne współprace z Lasami Państwowymi, portalami internetowymi (wrocław.pl, watra.pl, „Tygodnik Podhalański”) czy telewizją lokalną (TVP 3 Kraków).

Udział w projekcie był bezpłatny, dzięki współfinansowaniu ze środków Deutsche Bundesstiftung Umwelt (DBU) w ramach programu „Dzieci chronią klimat. Konkurs edukacyjny dla szkół podstawowych w Polsce”.

Gratulujemy wszystkim uczestnikom oryginalnych pomysłów i liczymy na kolejne ciekawe pomysły w przyszłości.


 źródło:materiały prasowe

Ocena (5.0) Oceń:
Pasaż zakupowy