Chcemy tchnąć trochę życia w nudną branżę opakowań spożywczych

ECOmonster

„Chcemy tchnąć trochę życia w nudną branże opakowań spożywczych. (…) Chcemy stworzyć produkty, które staną się ciekawą alternatywą dla plastikowego trendu jednorazówek, panującego obecnie w sklepach spożywczych” ‒ mówi w wywiadzie dla Ekologia.pl Bartłomiej Iwański, pomysłodawca ECOmonster.


Joanna Szubierajska: Ekologiczne torby wykonane z papieru pochodzącego z recyklingu – wydaje mi się, że to już było

Bartłomiej Iwański: Zgadza się, papierowe torby pochodzące z recyklingu to rzeczywiście żadna nowość. Wystartowaliśmy z projektem, bo chcemy tchnąć trochę życia w nudną branże opakowań spożywczych. Planujemy wprowadzić innowacyjne rozwiązania sprzedażowe, które mają uatrakcyjnić produkty ECOmonster, zwiększyć popularność toreb papierowych pochodzących z recyklingu. Chcemy stworzyć produkty, które staną się ciekawą alternatywą dla plastikowego trendu jednorazówek, panującego obecnie w sklepach spożywczych.

Bo obecnie największym problemem branży opakowań spożywczych jest „czas życia” produktu, dla plastikowej reklamówki wynosi on średnio 25 minut! To czas, w jakim docieramy ze sklepu do domu.

Czym chcecie się wyróżnić na rynku opakowań?

ECOmonster to więcej niż torby, to w pewnym sensie ideologia, styl życia. Założeniem start-upu jest wprowadzenie na rynek nowych rozwiązań, które mają spotęgować ekologiczny charakter naszych produktów.

Ale papierowe torby wydają się mniej trwałe niż popularne foliówki

Z tą trwałością plastikowych jednorazówek to różnie bywa, większości z nas pewnie zdarzyło się porwać taką reklamówkę w czasie pakowania zakupów. Należy pamiętać, że materiał odpowiadający za trwałość „foliówki” wpływa również na czas biodegradacji plastikowych reklamówek, który wynosi nawet kilkaset lat!

Myślę, że z perspektywy czasu, znając „cykl życia” plastikowych reklamówek należy zastanowić się jak zachęcić klientów do ponownego użycia zakupionych toreb.


Rozumiem, że z założenia torby ECOmonster mają nam służyć zdecydowanie dłużej?

Właśnie rozwiązania wydłużające „czas życia” czyli ilość użyć toreb ECOmonster to nasza największa zaleta. Pomysły, które chcemy wprowadzić na rynek mimo swej prostoty są innowacyjne, trochę zaryzykuję i stwierdzę, że w skali światowej.

Naszych potencjalnych klientów chcemy zachęcić do ponownego użycia toreb poprzez wprowadzenie kilku rozwiązań. Torby w sklepach dostępne będą w co najmniej trzech różnych grafikach. Danie możliwości wyboru grafiki/torby spowoduje, że klient wybierze tę, która mu się najbardziej spodobała. W efekcie nie będzie miał oporów przed ponownym jej użyciem. Poza tym założeniem ECOmonster jest  regularna zmiana grafik/toreb – planujemy rotację co najmniej raz w miesiącu. Takie działanie ma na celu wzbudzenie u potencjalnych klientów efektu „kolekcjonerskiego” – zwiększenia szacunku do posiadanej torby, konkretnego modelu. I ostatnie rozwiązanie, to brak ogromnego logo – na torbach dominują ciekawe grafiki zaprojektowane przez ludzi, których kreatywności nie da się zamknąć w żadnych ramach, pełnych pasji i ciekawych pomysłów.

Podpinacie się pod ekologię. Czy torby papierowe rzeczywiście stanowią ekologiczną alternatywę dla plastiku?

Zdecydowanie tak. Papierowe torby zwłaszcza te pochodzące z recyklingu są lepsze od plastikowych reklamówek. Po pierwsze surowiec wykorzystany do produkcji odzyskano w procesie recyklingu. Po drugie czas rozkładu papierowej torby w środowisku naturalnym jest kilkaset razy szybszy niż plastikowej reklamówki. Po trzecie papier nie jest szkodliwy dla środowiska naturalnego w procesie biodegradacji. Efektem rozkładu papierowej torby są związki naturalnie występujące w środowisku. I po czwarte ‒ papierowe torby są 4 razy częściej poddawane procesowi recyklingu.

Bardzo ciekawy projekt. Jakie są Wasze plany na przyszłość?

Planujemy wprowadzić markę na rynek. Do końca 2017 roku chcemy postawić stojaki z torbami ECOmonster w sklepach 5 największych miast Polski.

Na razie nasze produkty nie są jeszcze dostępne w sprzedaży, dwoimy się i troimy, żeby to zmienić, wprowadzić markę na rynek. Okazuje się to trudniejsze, niż założyliśmy na początku. Obecnie prowadzimy zbiórkę społecznościową, z której zebrane środki chcemy przeznaczyć na produkcję pierwszej serii toreb ECOmonster. Za przekazane wsparcie rewanżujemy się torbami z limitowanej edycji! Wesprzeć nas można na stronie: https://polakpotrafi.pl/projekt/ekologiczna-walka

Dlaczego warto wesprzeć ECOmonster?

Bo to zupełnie nowe rozwiązanie, kolorowa i przyjaźniejsza środowisku alternatywa dla plastikowej branży reklamówek. Wspierając nas na samym początku może się okazać, że uda nam się wspólnie stworzyć coś naprawdę nietuzinkowego.

Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia!

Torby w sklepach dostępne będą w co najmniej trzech różnych grafikach. Danie możliwości wyboru grafiki/torby spowoduje, że klient wybierze tę, która mu się najbardziej spodobała



Joanna Szubierajska, Ekologia.pl


Ocena (4.3) Oceń:
Pasaż zakupowy