Zdrowie - Ekologia.pl
Ekologia.pl Zdrowie

Zdrowie

Obrazowa koncepcja kamieni nerkowych. Źródło: shutterstock
Choroby
Kamica nerkowa – jak ustrzec się przed bólem i operacją?

Badania epidemiologiczne wskazują, że na świecie odnotowuje się ciągły i stabilny wzrost zachorowań na kamicę nerkową. Ta wysoce nieprzyjemna dolegliwość jest jednym z najpowszechniejszych problemów układu moczowego, a każdy z nas ma 5-10% szans, że rozwinie się również u niego. Skąd więc biorą się kamienie nerkowe i czy można się jakoś przed nimi ustrzec?

Opakowanie maści arnikowej. Fot. The Image Party / Shutterstock.com
Medycyna rodzinna
Maść arnikowa – ziołowa pierwsza pomoc po urazach

Maść arnikowa to niedrogi i naturalny środek leczniczy, który pomoże przy wielu pospolitych dolegliwościach. Polecają ją doktorzy nawet jako alternatywę dla antybiotyków i środków przeciwbólowych, których współczesne społeczeństwo zdecydowanie nadużywa. Dowiedz się dlaczego i kiedy warto sięgać po maść z arniki i jakich efektów można się po niej spodziewać.

Papaver somniferum – gatunek maku, z którego pozyskiwane jest opium, będące mieszanką silnych alkaloidów, fot. shutterstock
Medycyna rodzinna
Alkaloidy – trują i leczą jednocześnie

Alkaloidy to naturalnie występujące w przyrodzie związki, typowe dla tkanek roślinnych. Mają one charakterystyczny gorzki smak i występują w postaci kryształków, trudno rozpuszczalnych w wodzie. Na dzień dzisiejszy naukowcy odkryli już ponad 5 tysięcy alkaloidów obecnych w 4 tysiącach gatunków botanicznych, z których duża część odznacza się ogromnym potencjałem farmakologicznym.