Ćwiczenia wzmacniają nie tylko mięśnie, ale i mózg
Aktywność fizyczna w każdym wieku korzystnie wpływa nie tylko na naszą sprawność fizyczną i stan zdrowia, ale też na funkcjonowanie mózgu i zdolności intelektualne – potwierdza analiza ponad 100 badań, którą publikuje pismo „Journal of Applied Physiology”.
Zdrowy styl życia. Jak Polacy dbają o serce?
Polacy nie dbają o właściwą dietę, jedzą zbyt tłusto i używają za dużo soli – wykazały opublikowane 19 lipca badania TNS OBOP dla Aspirin Project „Jak Polacy dbają o serce”.
Jagodowy sposób na walkę z chorobą Parkinsona
Osoby, które regularnie jedzą produkty bogate we flawonoidy, zwłaszcza jagody, mają obniżone ryzyko rozwoju choroby Parkinsona – odkryli naukowcy ze Stanów Zjednoczonych.
Papryka pomoże w walce z kilogramami
Doprawianie posiłków mieloną ostrą papryką może zmniejszać apetyt i pomagać w odchudzaniu – informuje pismo „Physiology &Behavio”.
Pita w nadmiarze może wywoływać halucynacje
Kawa stała się dla wielu niezbędną pomocą w codziennym stresie w miejscu pracy, ale konsumowana w nadmiarze może wywoływać słuchowe halucynacje – twierdzą naukowcy z australijskiego uniwersytetu La Trobe w Melbourne.
Jedzenie warzyw może pomóc w chorobie nerek
Jedzenie warzyw zamiast mięsa może pomóc pacjentom ze schorzeniami nerek. Dzięki wprowadzeniu do menu diety wegetariańskiej, organizm usuwa zbędny, toksyczny fosfor – informują naukowcy z Indiana University School of Medicine i Roudebush Veterans Affairs Medical Center.
Naukowcy: orzechy włoskie są bardzo zdrowe
Orzechy włoskie zawierają więcej przeciwutleniaczy i o lepszych właściwościach zdrowotnych niż jakiekolwiek inne orzechy – poinformowano podczas 241. zjazdu American Chemical Society.
Wiosenne nowalijki. Czy są bezpieczne dla zdrowia
Po długiej i mroźniej zimie jesteśmy spragnieni świeżych warzyw. Na sklepowych półkach i ulicznych straganach pojawiają się nowalijki. Bez większego zastanowienia chętnie po nie sięgamy. Ale czy są one na pewno bezpieczne dla naszego zdrowia?
Właściwe odżywianie wspomaga pamięć
Właściwe żywienie wspomaga pamięć i chroni przed chorobami, donoszą naukowcy.
Czy sok pomidorowy wzmocni nasze kości?
Być może niebawem sok pomidorowy będziemy stosowali do wzmocnienia kości i walki z osteoporozą – informuje The Daily Telegraph.