Kampania „Play to Stop”

Komisja Europejska i MTV Networks International rozpoczęły kampanię „Play to Stop – Europe for Climate”. Kampania będzie trwała sześć miesięcy, a jej celem jest poszerzenie wiedzy młodych osób na temat zagrożeń związanych ze zmianami klimatu oraz ich równoczesna mobilizacja w okresie poprzedzającym grudniową konferencję w sprawie zmian klimatu w Kopenhadze.
Trwająca od lipca do grudnia inicjatywa „Play to Stop – Europe for Climate” będzie miała na celu zaangażowanie młodych ludzi z 11 państw członkowskich UE w walkę ze zmianami klimatu. Kampania prowadzona będzie w Bułgarii, Republice Czeskiej, Danii, Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Rumunii, Szwecji, Zjednoczonym Królestwie i na Węgrzech. Obejmie: spoty telewizyjne, koncert Moby’ego w Sztokholmie, dwa koncerty w Budapeszcie i Kopenhadze z udziałem innych artystów, webcasty, gry oraz treści publicystyczne poświęcone walce ze zmianami klimatu.
– Osoby, które są dziś młode, odczują wpływ zmian klimatu w największym stopniu. Konferencja w Kopenhadze jest prawdopodobnie naszą ostatnią szansą na przeciwdziałanie tym zmianom, zanim wymkną się one spod kontroli – mówi komisarz UE ds. środowiska Stavros Dimas.
W Sztokholmie, Budapeszcie i Kopenhadze odbędą się trzy koncerty z udziałem największych międzynarodowych sław świata artystycznego, transmitowane w MTV. Pierwszy koncert z udziałem Moby’ego będzie miał miejsce w Sztokholmie w dniu 20 sierpnia. Każdy koncert będzie towarzyszył jednemu z głównych wydarzeń związanych ze zmianami klimatu. W przypadku Sztokholmu będzie to Światowy Tydzień Wody, dla Budapesztu – Tydzień Mobilności, a w przypadku Kopenhagi – konferencja w sprawie zmian klimatu.
Kraje reprezentowane będą przez ambasadorów, w rolach których wystąpią krajowe sławy, m.in. bułgarska tenisistka Magdalena Maleeva, duńska piosenkarka Anna David, włoska gwiazda telewizyjna Paola Maugeri, polski prezenter Michał Piróg oraz Serban Miron Copot – rumuński działacz zajmujący się klimatem.



