Agnieszka Szpaderska o targach WorldFood Warsaw

Sezon wiosenny obfituje w wiele wydarzeń targowych.O targach WorldFood Warsaw oraz nowościach targowych rozmawiamy z Agnieszką Szpaderską, managerem targów.
Jak z perspektywy minionych edycji WorldFood Warsaw rozwija się rynek produktów ekologicznych w Polsce?
Agnieszka Szpaderska, manager targów WorldFood Warsaw:
Szacuje się, że rynek żywności ekologicznej w Polsce przekroczył 1 mld zł. Powierzchnia ekologiczna użytków rolnych w Polsce wynosi około 580 tys. ha. Liczba zarejestrowanych gospodarstw ekologicznych w 2016 r. wyniosła 24 276.
Sektor żywności ekologicznej jest to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów branży spożywczej, a Polacy wciąż mają niezaspokojony apetyt na żywność ekologiczną. Produkty tego typu są obecne w diecie polskich konsumentów, poprawia się ich dostępność w delikatesach, sieciach handlowych, powstają sieci sklepów oferujących wyłącznie żywność organiczną. Rośnie świadomość konsumentów na temat tego, czym jest żywność ekologiczna, jakie certyfikaty świadczą o ekologicznym sposobie wytworzenia produktu. Jednak polscy konsumenci wciąż wydają niewiele na żywność ekologiczną – ok. 4 euro na osobę, w porównaniu do 90-195 euro w krajach Europy Zachodniej. Branża żywności ekologicznej, mimo że wciąż niewielka, ma stale rosnący poziom. Popyt na ekologiczną żywność rośnie w tempie około 20% rocznie. Wychodząc naprzeciw tym trendom postanowiliśmy szczególną uwagę poświęcić strefie EcoFood.
Którzy spośród odwiedzających gości wykazują zainteresowanie tą ofertą?
Odwiedzającymi targi są m.in. kupcy z sieci handlowych, sklepów specjalistycznych, stacji benzynowych, detaliści, dystrybutorzy, menedżerowie siłowni i klubów fitness. Wsłuchujemy się w ich sugestie i obserwujemy rynek. Podczas ubiegłorocznej edycji WorldFood Warsaw aż 40% zwiedzających targi poszukiwało oferty ekologicznej. Strefa EcoFood wyodrębniona na targach to branża ekologiczna w pigułce. Udział w niej umożliwia zapoznanie się z ofertą tego sektora, wymianę doświadczeń, pozyskanie nowych partnerów biznesowych, udział w ciekawych panelach i dyskusjach. W ubiegłym roku ponad 90 firm zdecydowało się zaprezentować swoje produkty w tym sektorze. Liczymy, że dzięki wychodzeniu naprzeciw trendom w branży spełnimy oczekiwania naszych krajowych i zagranicznych Wystawców oraz Zwiedzających. Zależy nam na tym, aby WorldFood Warsaw była międzynarodową platformą nawiązywania kontaktów i wymiany doświadczeń branży spożywczej. Udogodnieniem dla firm z sektora ekologicznego będzie możliwość wystawienia się w ramach wspólnej powierzchni wystawienniczej. Jest to korzystne zarówno finansowo, jak również pozwala na wspólną identyfikację producentów. Już dziś zapraszamy do udziału w targach i panelach tematycznych wszystkich zainteresowanych branżą ekologiczną.
Zdecydowaliście się na wprowadzenie strefy nutraceutyków w sektorze EcoFood. Co dało impuls, aby stworzyć taką strefę?
Reagując na potrzeby i trendy na rynku żywności, postanowiliśmy poszerzyć ofertę i w ramach
5-tej edycji Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw, powstał nowy sektor dedykowany nutraceutykom. Sektor został objęty Patronatem Krajowej Rady Suplementów
i Odżywek oraz European Federation of Associations of Health Product Manufacturers (EHPM). Nutraceutyki to substancje, które mogą być uważane za żywność lub jej część, mogą wspomagać utrzymanie zdrowia oraz zmniejszać ryzyko zapadania na choroby cywilizacyjne. Najczęściej spotykanymi nutraceutykami są wyciągi z roślin, ekstrakty oraz preparaty o działaniu prozdrowotnym. W Polsce z roku na rok liczba ich zwolenników rośnie. Coraz więcej Polaków stara się zdrowo odżywiać, prowadzi aktywny tryb życia i sięga po suplementy wzbogacające dietę. Myślę, że ten sektor, podobnie jak Eco będzie bardzo popularny i z roku na rok będzie się rozwijał.
Dlaczego warto odwiedzić WorldFood Warsaw w tym roku?
Przykładamy olbrzymią wagę do rozwoju Targów WorldFood Warsaw zgodnie z oczekiwaniami wystawców i zwiedzających. Na bieżąco analizujemy potrzeby rynku spożywczego, a po każdej edycji targów – opinie i uwagi ich uczestników. Dzięki temu wspólnie tworzymy targi, których rzeczywiście potrzebuje branża. Największym atutem targów WoldFood Warsaw jest możliwość bezpośredniego kontaktu producentów, przetwórców i handlowców skoncentrowanych na konsumencie i wspólnie niejako oferujących innowacyjne i tradycyjne zarazem produkty. Ekspozycje targowe, prezentacje i degustacje, rozmowy B2B, liczne prelekcje i pokazy, panele ekspertów i przedsiębiorców tworzą wielka giełdę ofert, otwierającą dostęp nie tylko do produktu, ale i do świadomości korzyści z jego zakupu i sprzedaży. Gromadzimy co roku przedsiębiorców
i menadżerów, prezesów firm i dyrektorów różnych specjalizacji w branży spożywczej, ekspertów
i analityków rynkowych, ale także dziennikarzy i organizacje, reprezentujące zróżnicowane potrzeby i interesy konsumenta. WorldFood Warsaw to tylko i aż trzy dni w stolicy Polski – ojczyzny świetnej żywności i kraju otwartego na inne kultury, także kulinarne. Zapraszamy wszystkich przedstawicieli branży spożywczej, handlu oraz sektora HoReCa.






