Branża spożywcza stawia na warszawskie targi Worldfood. Wywiad z Agnieszką Szpaderską, manager targów
W marcu przyszłego roku odbędzie się kolejna edycja targów spożywczych Worldfood Poland.Na targach pojawia się coraz więcej firm z produktami ekologicznymi. O nowych wyzwaniach z tym związanymi rozmawiamy z Panią Agnieszką Szpaderską, manager targów.
Redakcja: Ile edycji udało się zorganizować? Jakim zainteresowaniem cieszą się Targi?
Agnieszka Szpaderska manager Targów:
Za nami pięć edycji Targów, a wzrost zainteresowania targami WorldFood wśród wystawców i uczestników związanych z przemysłem spożywczym i sektorem usługowym odzwierciedla ich dynamiczny rozwój na przestrzeni ostatnich 5 lat. Ubiegłoroczna edycja potwierdziła, że WorldFood jest bardzo ważnym punktem kalendarza spotkań biznesowych decydentów w branży spożywczej, a także tych związanych z rynkiem produktów ekologicznych i nutraceutyków. WorldFood Poland to najszybciej rozwijające się wydarzenie biznesowe dedykowane sektorowi spożywczemu i skuteczna platforma komunikacji dla producentów, dystrybutorów, detalistów i top menedżerów, która umożliwia im nawiązanie trwałych relacji biznesowych z partnerami handlowymi. Przez wiele miesięcy intensywnie pracujemy na to by zagwarantować wysoką jakość i intensywność spotkań handlowych i biznesowych. W odróżnieniu od wielu innych targów – do spotkań WorldFood świadomie ograniczamy dostęp osób przypadkowych, przechodniów czy wycieczek – koncentrując się na osobach i podmiotach ściśle związanych z branżą. Ten charakter biznesowy doceniają nasi wystawcy i odwiedzający. Cieszymy się, że nasza strategia sprawdza się i zaufało nam już kilkaset firm polskich i zagranicznych z ponad 25 krajów.
Tłumy odwiedzających, duże zainteresowanie kupców z sieci handlowych i sektora HoReCa , producentów i dystrybutorów, utwierdziły nas w tym, że wiosenne targi branży spożywczej w stolicy, są trafną odpowiedzią na potrzeby rynku, firm i handlu. Targi cieszą się niesłabnącą popularnością zarówno wśród wystawców, jak i zwiedzających, dlatego z każdym dniem wybór atrakcyjnych lokalizacji na zaprezentowanie produktów i usług jest coraz mniejszy. Bardzo nas to cieszy i dlatego warto z nami być.
Redakcja: Kto najczęściej odwiedza targi i czego poszukuje?
A.SZ.: W ubiegłym roku przez trzy dni gościliśmy 300 Wystawców z 25 krajów m.in. byli reprezentanci Polski, Włoch, Tajlandii, Ukrainy, Holandii, Wielkiej Brytanii, Czech, Korei, Iranu, Sri Lanki, Chin i wielu innych krajów. Odwiedziło nas ponad 6 tysięcy gości.
Odwiedzającymi targi są m.in. kupcy z sieci handlowych, sklepów specjalistycznych, stacji benzynowych, detaliści, dystrybutorzy, szefowie kuchni , menedżerowie siłowni i klubów fitness, dietetycy. Wsłuchujemy się w ich sugestie i obserwujemy rynek. Reagując na potrzeby i trendy na rynku żywności, postanowiliśmy poszerzyć ofertę i w ramach piątej edycji Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów Worldfood , powstał nowy sektor dedykowany nutraceutykom i suplementom diety. Coraz więcej Polaków stara się zdrowo odżywiać, prowadzi aktywny tryb życia i sięga po suplementy wzbogacające dietę. Najczęściej poszukiwanymi nutraceutykami są wyciągi z roślin, ekstrakty oraz preparaty o działaniu prozdrowotnym. W Polsce z roku na rok liczba ich zwolenników rośnie. Myślę, że ten sektor, podobnie jak strefa EcoFood będzie bardzo popularny i z roku na rok będzie się rozwijał.
Redakcja: Jak z perspektywy minionych edycji WorldFood rozwija się rynek produktów ekologicznych w Polsce? Jaki jest odbiór wystawców Eko na targach? Jak są postrzegani przez odwiedzających?
A.SZ.: Globalny rynek żywności ekologicznej jest warty 76,6 mld euro. Na koniec 2017 roku w Polsce działało 21,4 tys. producentów żywności ekologicznej, o niemal 2 tys. mniej niż rok wcześniej – wynika z najnowszych danych Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych. Według wcześniej zamieszczonego raportu IMAS International w przeciągu 3 lat wartość przemysłu ekologicznego wzrosła jedynie o 300 mln zł. Ten niewielki wzrost jest związany z dużą konsumpcją, a niską dostępnością produktów i małą liczbą producentów. Dlatego zapraszamy wszystkich producentów na targi WorldFood w dniach 7-9 marca do strefy EKO i NUTRACEUTYKÓW. Podczas ubiegłorocznej edycji WorldFood ponad 50% zwiedzających targi poszukiwało oferty ekologicznej i produktów prozdrowotnych. Strefa EcoFood wyodrębniona na targach to branża ekologiczna w pigułce. Udział w niej umożliwia zapoznanie się z ofertą tego sektora, wymianę doświadczeń, pozyskanie nowych partnerów biznesowych, udział w ciekawych panelach i dyskusjach. W ubiegłym roku ponad 120 firm zdecydowało się zaprezentować swoje produkty w tym sektorze. Liczymy, że dzięki wychodzeniu naprzeciw trendom w branży spełnimy oczekiwania naszych krajowych i zagranicznych wystawców oraz zwiedzających.
Redakcja: Dlaczego warto odwiedzić WorldFood w marcu 2019 ?
Przykładamy olbrzymią wagę do rozwoju Targów WorldFood zgodnie z oczekiwaniami wystawców i zwiedzających. Na bieżąco analizujemy potrzeby rynku spożywczego, a po każdej edycji targów – opinie i uwagi ich uczestników. Dzięki temu wspólnie tworzymy targi, których rzeczywiście potrzebuje branża. Największym atutem targów WoldFood jest możliwość bezpośredniego kontaktu producentów, przetwórców i handlowców skoncentrowanych na konsumencie i wspólnie niejako oferujących innowacyjne i tradycyjne zarazem produkty odpowiadające na potrzeby rynku. Nasi wystawcy przyjeżdżają z najlepszą ofertą swoich firm. Atrakcyjność stoisk zapewniają wysokiej jakości produkty, nowości nieobecne jeszcze na polskim rynku, które mogą wzbogacić półki sklepowe, ofertę handlową czy menu restauracji, herbaciarni, pubów czy punktów gastronomicznych. Wystawcy i odwiedzający mogą wziąć udział w ciekawych debatach, panelach i szkoleniach poruszających najbardziej aktualne tematy branży spożywczej, ale także obejrzeć wyjątkowe pokazy kulinarne przygotowane przez wybitnych i znanych kucharzy , odbyć kulinarną podróż po krainie specjałów z odległych zakątków, spróbować win, nalewek czy cydrów. Warto wykorzystać tę okazję by nawiązać wartościowe kontakty biznesowe i zapoznać się z nowinkami i smaczną ofertą tego sektora.
rozmawiała:Magdalena Nowak