Crocsy dla psów – czy to naprawdę dobry pomysł?
Słynna firma obuwnicza rozszerza swoją ofertę, aby dotrzeć do nowej grupy odbiorców, tj. zwierząt domowych. W październiku Crocs wypuścił linię Pet Crocs, czyli kultowe chodaki przeznaczone specjalnie dla psów. Firma nawiązała współpracę z BARK, producentem zabawek dla psów i dostawcą usług subskrypcyjnych dla produktów dla zwierząt, aby zaprojektować nową linię butów dla psów.
Pet Crocs były dostępne przez ograniczony czas na stronie internetowej oraz w wybranych sklepach detalicznych i wyprzedały się błyskawicznie. Sprzedawane były wraz z pasującym zestawem butów dla ludzi, co pozwalało opiekunom i ich psom tworzyć dopasowane stylizacje. Pet Crocs oferowano w dwóch świecących w ciemności kolorach: Green Slime i Pink Dragon Fruit. Buty zostały zaprojektowane tak, aby idealnie pasowały na psie łapy; mają regulowane zapięcia na rzepy, co ułatwia ich zakładanie i zdejmowanie, a dostępne są w trzech rozmiarach, dopasowanych do różnych ras psów. Buty wykonano z elastycznej pianki EVA, która zapewnia wygodę, oraz wyposażono w regulowany pasek, umożliwiający lepsze dopasowanie do różnorodnych kształtów łap.
Analitycy twierdzą, że wejście Crocs na rynek zoologiczny to coś więcej niż tylko chwyt marketingowy – to dowód na siłę lojalności fanów marki. Pomimo, a może dzięki częstym drwinom ze strony fashionistów, Crocs zbudował sobie niszę w popkulturze. Status mema oraz popularność w sieci umacniały również współprace z gwiazdami, takimi jak Justin Bieber i Bad Bunny.
„Crocs ma bardzo silną bazę fanów i doskonale komunikuje się z nimi poprzez media społecznościowe i kampanie marketingowe” – powiedział Neil Saunders, analityk ds. handlu detalicznego w GlobalData. Saunders określa markę jako „kultową” i podkreśla, że Crocs aktywnie angażuje się w relacje z klientami, spełniając nawet najbardziej nietypowe prośby – jak chociażby Crocsy inspirowane postacią z filmu DreamWorks „Shrek”. Jego zdaniem wprowadzenie Pet Crocs, które marka opisała jako „jeden z najbardziej pożądanych produktów w historii”, to kolejny ruch mający przyciągnąć młodszych, aktywnych w mediach społecznościowych fanów.
„Dla wielu będą to zabawne zakupy, które z chęcią pokażą w mediach społecznościowych, co dodatkowo wzmocni wizerunek Crocs” – dodał Saunders.
- https://www.ladbible.com/news/animals/dog-matching-crocs-booties-buy-uk-442986-20241031; 07-11-2024;