Biznes uderza w CO2
O etykietkę firmy przyjaznej środowisku naturalnemu troszczą się dziś nie tylko koncerny energetyczne czy motoryzacyjne. Żaden przedsiębiorca nie chce, by spadło na niego odium winy za zmiany klimatyczne.
Np. HP wdraża od wiosny strategię zmniejszania emisji dwutlenku węgla. Zachęca własnych pracowników do przyjazdu do pracy środkami komunikacji miejskiej czy rowerami, ogranicza loty służbowe na rzecz wideokonferencji. Koncern wyznaczył sobie poważny cel – globalnie planuje zmniejszyć emisję CO2 o 1 mln ton do 2010 roku. Najważniejsze w realizacji tego postanowienia będzie oszczędzanie energii i wykorzystanie jak najwięcej tej, pozyskanej ze źródeł odnawialnych.
Jak podaje „Rzeczpospolita”, w Polsce strategię całkowitego wyeliminowania z produkcji emisji gazów cieplarnianych, wdraża Ikea.
Także Tele2 rozpoczyna własną akcję „No CO2” („Nie dla dwutlenku węgla”). W firmie zostaną zorganizowane spotkania informacyjne z pracownikami i podwykonawcami. W przygotowaniu są procedury dla oszczędzania zasobów naturalnych i zmniejszenia kosztów firmy.
Mimo wszystko jednak to, co nad Wisłą wciąż jest traktowane jako moda, na świecie stało się trwałym trendem.
Opracowanie www.ekologia.pl