Kierowcy zapłacą za ekologię
Ograniczenie emisji dwutlenku węgla to jeden z głównych elementów wspólnotowej eko-polityki. Według najnowszych założeń, do 2012 r. średnia ilość CO2 uwalnianego do atmosfery przez silniki samochodów powinna spaść do 130 g na każdy przejechany kilometr.
W sumie, w połączeniu z innymi rozwiązaniami (m.in. szersze zastosowanie biopaliw), w wyniku eksploatacji auta do atmosfery nie powinno trafiać więcej niż 120 g dwutlenku węgla na kilometr (dla porównania w 1995 r. było to 185 g/km, w 2004 r. – 161 g/km, obecnie ok. 145 g/km).
Limity CO2 spowodują wzrost cen nowych aut, które będą musiały dostosować technologie do nowych regulacji. Może być to koszt nawet 3600 euro na samochód. Ceny aut osobowych pójdą w górę o kolejne kilkaset euro ze względu na obowiązkowe montowanie czujników ciśnienia powietrza w kołach i opon o niskich oporach toczenia.