Ekofocus na fotografowanie. Rusza proekologiczny serwis Nikona
Nikon Polska uruchomił serwis edukacyjny o ekologicznym fotografowaniu -www.ekofocus.pl. Celem projektu jest budowa i kształtowanie świadomości użytkowników w zakresie odpowiedzialnej eksploatacji sprzętu fotograficznego oraz promocja proekologicznych inicjatyw prowadzonych przez firmę Nikon.
Badanie „Foto-ekologia“ przeprowadzone na zlecenie Nikon Polska wykazało, że użytkownicy aparatów fotograficznych są zainteresowani tematem ochrony środowiska w kontekście szeroko rozumianej fotografii. Blisko 66% spośród 800 respondentów jest zdania, że producenci aparatów fotograficznych powinni edukować fotografujących jak można dbać o środowisko i robić zdjęcia. Dlatego też wiodącą ideą portalu jest edukacja o ekologicznym fotografowaniu, promocja inicjatyw podejmowanych przez firmę Nikon na rzecz ochrony środowiska, a także motywowanie użytkowników aparatów do pro-ekologicznych działań.
„Badania pokazują, że konsumenci coraz częściej wybierają produkty ekologiczne – wykonywane z przyjaznych materiałów i bardziej wydajne. Nie wszyscy jednak wiedzą jak właściwie obsługiwać sprzęt, aby móc przyczynić się do poprawy stanu środowiska. Na portalu ekofocus.pl będziemy informować o możliwościach wykorzystania „eko-funkcji” dostępnych w aparatach cyfrowych oraz o tym, w jaki sposób firma Nikon dba o przyrodę – od momentu projektowania sprzętu, poprzez proces wytwarzania, aż po system logistyczny” – mówi Magdalena Michalska-Szmidt, kierownik ds. marketingu Nikon Polska.
Platforma www.ekofocus.pl to również miejsce, które ma kształtować proekologiczne postawy, a także stanowić bazę wiedzy na temat działań, które na co dzień każdy z nas może realizować z myślą o ochronie środowiska naturalnego. Nikon przygotował np. listę zasad odpowiedzialnego fotografowania, podpowiadającą na co należy zwracać uwagę podczas robienia zdjęć i jakich zachowań unikać. Jako przykłady dobrych praktyk zostały wskazane m.in.: zastępowanie zwykłych baterii akumulatorami czy używanie sprzętu, który może zostać poddany recyklingowi.
„W stworzenie zasad odpowiedzialnego fotografowania, zamieszczonych na portalu ekofocus.pl, zostali zaangażowani pracownicy i współpracownicy Nikona. To na podstawie ich doświadczeń przygotowaliśmy listę porad. Zależy nam, aby uzmysłowić użytkownikom, że czasem nawet banalne z pozoru czynności, mogą pomóc chronić środowisko naturalne, a człowiek w kontakcie z przyrodą powinien być jak najmniej inwazyjny” – dodaje Magdalena Michalska-Szmidt.
W serwisie nie zabraknie atrakcyjnych konkursów skierowanych do szerokiego grona odbiorców, w tym młodzieży i dzieci. Kształtowanie prawidłowych postaw wobec środowiska naturalnego jest bowiem istotne już od najmłodszych lat. Jednym z nich jest konkurs „Eko-zasady”, dzięki któremu lista ekologicznych zasad zostanie rozszerzona również o opinie internautów. Aby wziąć udział w konkursie wystarczy odpowiedzieć na pytanie „W jaki sposób można dbać o środowisko fotografując?” i wysłać wypowiedź na adres: ekozasady@ekofocus.pl. Najciekawsze odpowiedzi zostaną nagrodzone aparatami fotograficznymi Nikon. Konkurs trwa do 28.02.2013r.
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ekofocus.pl.
Partnerzy konkursy „Eko-zasady””:
NIKON działa od ponad 90 lat i należy obecnie do największych i najbardziej liczących się producentów sprzętu optoelektronicznego na świecie. Jest producentem najwyższej jakości aparatów fotograficznych, obiektywów NIKKOR, skanerów, sprzętu sportowego (m.in. lornetek, dalmierzy i lunet), mikroskopów oraz precyzyjnych urządzeń optycznych zarówno dla przemysłu, jak i użytkowników indywidualnych. NIKON jest światowym liderem w segmencie cyfrowych aparatów fotograficznych, produkując lustrzanki profesjonalne oraz amatorskie, a także aparaty kompaktowe serii COOLPIX. Od ponad 50 lat w lustrzankach jednoobiektywowych firma stosuje mocowanie typu F, dzięki czemu jest jedynym producentem przez tak długi czas stosującym tradycyjne mocowanie obiektywów, których do listopada 2012 r. wyprodukowała już siedemdziesiąt pięć milionów egzemplarzy. W Polsce firmę reprezentuje NIKON Polska Spółka z o.o., która rozpoczęła swoją działalność
3 listopada 2003 r. jako importer produktów fotograficznych. W Warszawie przy ulicy Łopuszańskiej 38B firma posiada również centrum serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego. Więcej informacji o firmie NIKON, jej działalności w Polsce i produktach dostępnych na naszym rynku można znaleźć na stronie www.nikon.pl