LINIE LOTNICZE W ETS
Ekologia.pl Wiadomości Wpływ człowieka na środowisko Bilety lotnicze podrożeją przez opłatę za emisję CO2

Bilety lotnicze podrożeją przez opłatę za emisję CO2

Od nowego roku wszystkie linie lotnicze działające na terenie UE – europejskie i te spoza Europy – będą musiały zmniejszyć emisję CO2 do ustalonego poziomu, bowiem Komisja Europejska chce nałożyć na przewoźników opłaty za emisję dwutlenku węgla. Operatorzy lotniczy nie mają zamiaru ponosić kosztów, więc za emisję dwutlenku węgla zapłacą pasażerowie.

Z dniem 1 stycznia 2012 roku osoby podróżujące samolotami, będą musiały się liczyć z tym, że ceny biletów wzrosną nawet o 12 euro. W nowym roku przewoźnicy lotniczy operujący z państw na terenie UE staną się uczestnikami europejskiego systemu handlu emisjami (ETS), a tym samym linie lotnicze zostaną włączone do grupy ponad 11 tysięcy przedsiębiorstw, które starają się o pozwolenia na emitowanie dwutlenku węgla do atmosfery.

Na początku kraje UE będą przyznawały liniom lotniczym darmowe pozwolenia na emisje dwutlenku węgla – od przyszłego roku operatorzy otrzymają 85 proc. darmowych pozwoleń na emisję, w latach 2013-2020 ma to być około 82 procent pozwoleń. Później, tak jak to jest w przemyśle, trzeba będzie płacić za całość pozwoleń. Nie ma co liczyć, że to linie lotnicze wezmą na siebie opłaty, więc zostaną one przerzucone na pasażerów.

Nowe przepisy wchodzą w życie, mimo sprzeciwu większości krajów Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego (ICAO) i Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA), w tym USA, Chin, Brazylii, Rosji i Indii.

Ekologia..pl, źródło: Rzeczpospolita
4.6/5 - (18 votes)
Subscribe
Powiadom o
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Kupowanie praw do emisji CO2 to największa głupota jaką wymyślono. Twórcy tego wirtualnego produktu myśleli, że jak takie coś wprowadzą to zakłady (przemysł) będzie chciał obniżyć emisję CO2. Prawda jest inna – zakład kupi prawa do emisji a koszty zakupu zostaną dorzucone do ceny produkowanego towaru. I tak oto zwykły Kowalski zapłaci więcej za towar a zakład i tak nie zmniejszy emisji :)
O tym , że najwięksi emitenci – USA, Chiny i Indie mają to gdzieś to już nie wspomnę.

Zgadzam się w 100 proc., a biorąc pod uwagę wątpliwą teorię o ociepleniu klimatu i o dwutlenku węgla, jako głównej przyczyny tego stanu, to trzeba się zastanowić o co tu chodzi! stare przysłowie mówi, że skoro nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze!