Coke Live Music Festival – festiwal ekologicznej edukacji
19 sierpnia startuje szósta edycja Coke Live Music Festival. Dzisiaj festiwal przyciąga ponad 40 tysięcy młodych ludzi z Polski i Europy. Coca-Cola stara się wykorzystać tę niepowtarzalną okazję do szerzenia edukacji ekologicznej. Już po raz trzeci festiwalowi towarzyszyć będzie szeroko zakrojona edukacyjna akcja ekologiczna, która ma zachęcić młodzież uczestniczącą w festiwalu do segregacji odpadów. W ubiegłych latach akcja przyniosła ogromny sukces. Organizator i sponsor Coke Live Music Festival liczą na równie duże powodzenie akcji w tym roku.
Jak co roku, ekologiczna akcja edukacyjna będzie przebiegać pod hasłem „nie zatrzymuj. przetwarzaj”. Jest ona częścią szeroko zakrojonych działań prowadzonych pod marką Coca-Cola, które mają przekonać szczególnie młodzież, że opakowanie nie jest odpadem, a cennym surowcem oraz popularyzować wśród uczestników festiwalu ideę segregacji odpadów. W ramach akcji, za zebrane i przyniesione do specjalnie przygotowanych punktów plastikowe lub papierowe kubki po napojach, będzie można otrzymać gadżety wykonane w 50% z przetworzonych butelek PET.
– Coke Live Music Festival przyciąga kilkadziesiąt tysięcy fanów muzyki z Polski i Europy; jest to dla nas świetna okazja, by zachęcić ich do ochrony środowiska poprzez segregację odpadów. Dotychczasowy sukces akcji świadczy o tym, że młodzi ludzie nie są obojętni na środowisko. W wyniku akcji w 2010 roku zebraliśmy blisko 90% kubków dostarczonych na teren festiwalu, dzięki czemu Coke Live Music Festival jest jednym z najczystszych festiwali w Polsce, a co więcej, stał się inspiracją dla innych wielkich imprez. – powiedziała Katarzyna Borucka, dyrektor ds. kontaktów zewnętrznych i komunikacji w Coca-Cola Poland Services.
Edukacja ekologiczna będzie prowadzona przez markę Coca-Cola wraz z partnerami – organizacją odzysku Rekopol oraz fundacją na rzecz odzysku aluminiowych puszek po napojach – Recal. Na terenie festiwalu pojawią się również materiały informacyjne zachęcające do przyłączenia się do akcji oraz kosze do segregacji odpadów.
W wyniku pierwszej akcji ekologicznej w 2009 roku zebrano blisko 77% wszystkich kubków sprowadzonych na teren festiwalu. Wśród uczestników festiwalu zapanowała wówczas moda na ekologiczną „rywalizację” – z każdą godziną trwania akcji, kolejne grupy biorące udział w zabawie, przynosiły coraz więcej opakowań do przetworzenia. Bezapelacyjny rekordzista stawił się w punkcie zbiórki z 520 opakowaniami naraz. W kolejnym roku popularność akcji wzrosła jeszcze bardziej, dzięki czemu ilość zebranych kubków wzrosła do blisko 90%.
Działania związane z edukacją ekologiczną podczas Coke Live Music Festival to element strategii społecznej odpowiedzialności biznesu firm systemu Coca-Cola, która zakłada minimalizację wypływu działalności firm na środowisko. Strategia obejmuje takie obszary jak ochrona zasobów wodnych oraz odzyskiwanie i recykling odpadów. Coca-Cola dąży do stworzenia obiegu zamkniętego opakowań i przetwarzania zużytych opakowań na nowe. Firmy systemu Coca-Cola zmniejszają ilość generowanych odpadów zwiększając efektywność produkcji i stosując segregację, inwestują również w technologie i systemy odzysku zużytych opakowań. W latach 2001-2009 w polskich zakładach Coca-Cola zużycie wody na litr wyprodukowanego napoju spadło o 35%, a w roku 2009 odsetek odpadów produkcyjnych, które poddane zostały recyklingowi wyniósł 97%. Redukowana jest również waga opakowań. W 2008 roku ograniczono wagę opakowań napojów gazowanych w zależności od ich typu o 5% do 11%, a w 2009 roku zmniejszono wagę butelki PET na wodę o pojemności 0,5l. o 20%.