Ekologia się opłaca
Ekologia nie schodzi z pierwszych stron gazet, mówią o niej politycy – jednak to, że uznajemy ochronę środowiska za rzecz wielkiej wagi, nie zawsze przekłada się na nasze zachowania. Wystarczy sprawdzić, ilu Polaków segreguje śmieci czy zwraca uwagę na sposób produkcji żywności. Wyniki nie są satysfakcjonujące.
Kampanie społeczne i edukacyjne są niezwykle potrzebne. Chodzi przede wszystkim o budowanie świadomości ekologicznej u młodego pokolenia. Nie mniej ważne jest stworzenie warunków, dzięki którym każdy może stosować dobre praktyki. A to z kolei pole do działania nie tylko dla państwa, ale i dla przedsiębiorców. Czasami wystarczy zachęta, by zmienić złe przyzwyczajenia.
Sieć dyskontów Biedronka w każdym z tysiąca kilkuset swoich sklepów w całej Polsce umieściła pojemniki, do których można wrzucać zużyte baterie. Pomysł prosty i – jak zapewniają przedstawiciele sieci – skuteczny. Z kolei konkurujący na co dzień operatorzy sieci komórkowej – Era, Orange, Play i Plus – porozumieli się, by razem zainicjować akcję zbierania starych telefonów komórkowych i akcesoriów.
Takie działania świadczą o dalekowzroczności biznesu. Ekologia się opłaca: w końcu koszty działań szkodzących środowisku ponosimy wszyscy.