Facebook przechodzi na zieloną stronę mocy?
Po 20 miesiącach prowadzenia kampanii, Greenpeace i Facebook ogłosili początek współpracy na rzecz wykorzystania alternatywnych źródeł energii, zachęcenia producentów do wykorzystania nowych technologii jej produkcji i przygotowania programów zachęcających użytkowników portalu społecznościowego do oszczędzania energii oraz zaangażowania ich w działania wspierające wykorzystanie energii odnawialnej.
– Dwa lata temu uruchomiliśmy globalną kampanię „Znielub węgiel” (Unfriend Coal), którą wsparło 700 tys. użytkowników Facebooka, w tym spora grupa użytkowników z Polski. Głównym celem kampanii było przekonanie firmy do wykorzystania energii z odnawialnych źródeł do zasilania nowych serwerowni – informuje Greenpeace
Wiadomość od Facebooka jest jasna: od dziś będą działać na rzecz przekonania największych dostawców energii, by ci produkowali ją z odnawialnych źródeł. Zdaniem organizacji Greenpeace zmiana w kierunku wykorzystania czystej energii pomoże w zmaganiach o ochronę klimatu, jak również wesprze rozwój gospodarki, m.in. poprzez zapewnienie tysięcy nowych miejsc pracy.
Facebook postawił sobie za cel zwiększenie udziału energii odnawialnej w ogólnym bilansie zużycia energii, włączając w to zasilenie nowych centrów baz danych. Firma zobowiązała się również do budowania swojej pozycji lidera wśród firm branży IT poprzez uczestnictwo w Open Compute Project i w ten sposób zachęcić innych do korzystania z energii odnawialnej.
Elementem podpisanego porozumienia jest deklaracja ze strony społecznościowego giganta o wywieraniu nacisku na prowadzenie dalszych badań nad możliwością podnoszenia efektywności energetycznej. Facebook obiecał również nawiązać dialog z dostawcami energii w celu zwiększenia dostaw czystej energii.