Polscy konsumenci wybierają marki związane z ekologią
Ekologia.pl Wiadomości Świat Polscy konsumenci wybierają marki związane z ekologią

Polscy konsumenci wybierają marki związane z ekologią

Dom mediowy MPG przeprowadził polską edycję ogólnoświatowego badania Climate Change. Wyniki pokazują, że polscy konsumenci są bardzo zainteresowani tematyką ochrony środowiska i poszukują firm oraz marek, które podejmują działania w tym kierunku.

Do tej pory kwestionariusz wypełniło 11 120 osób z 10 różnych krajów i 3 kontynentów. Poziom zaangażowania Polaków w temat zmian klimatycznych jest równy średniej światowej, jednak wyższy niż w Wielkiej Brytanii, Niemczech czy USA, a niższy niż w Hiszpanii, czy Francji.

Polacy częściej niż w innych krajach jako przyczynę zmian klimatycznych wskazują zjawiska głośno komentowane w polskich mediach takie jak emisja CO2, wycinanie lasów czy nadmierne korzystanie z nieodnawialnych źródeł energii, rzadziej wskazujemy przyczyny nam odległe takie jak wzrost liczby ludności na świecie.

Osiemdziesiąt procent Polaków woli kupować produkty firm zaangażowanych w działalność ekologiczną, a ponad 20% osób byłoby skłonnych więcej za nie zapłacić. Oznacza to że mamy jeden z wyższych na świecie wskaźników chęci zmiany zachowań zakupowych z powodów etycznych.

Źródło: MPG

4.7/5 - (7 votes)
Post Banner Post Banner
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Nie odchodź jeszcze!

Na ekologia.pl znajdziesz wiele ciekawych artykułów i porad, które pomogą Ci żyć w zgodzie z naturą. Zostań z nami jeszcze chwilę!