Tele2 uderza w CO2
Kampania No CO2 może być traktowana jako odpowiedź na inicjatywę Sekretarza Generalnego ONZ, Kofi Annana, Global Compact. GC wzywa biznes, aby w swojej działalności kierował się 10 podstawowymi zasadami z zakresu praw człowieka, praw pracowniczych, ochrony środowiska i przeciwdziałania korupcji.
W takim razie No CO2 byłaby realizacją ósmej zasady inicjatywy, dotyczącej podejmowania działań mających na celu promowanie postaw odpowiedzialności ekologicznej w tym praktyk, które dążą do oszczędności energii oraz redukcji emisji dwutlenku węgla.
Wartością dodaną całego przedsięwzięcia są wykonane na zlecenie Tele2 badania TNS OBOP, z których wynika, że Polacy nie dostrzegają konkretnych powiązań na płaszczyźnie ekologia-ekonomia, dlatego trudno jest im odpowiedzieć na pytanie, w jakim stopniu sami wpływają na emisję CO2 i co zrobić żeby nie płacić więcej niż jest to konieczne – zarówno w wymiarze ekologicznym jak i ekonomicznym.
Opierając się na wynikach badań firma Tele2 Polska zainicjowała kampanię na rzecz ograniczenia emisji dwutlenku węgla przez gospodarstwa domowe. Kampania No CO2 jest przedsięwzięciem długoterminowym, uwzględniającym szereg działań skierowanych do pracowników, klientów Tele2 oraz szerokiej opinii publicznej. Uruchomiona została również strona internetowa www.noco2.pl.
Opiekę merytoryczną nad kampanią objęła Fundacja Nasza Ziemia. Patronami są SGH Katedra Ekonomii Środowiska i Zasobów Naturalnych oraz Newsweek Polska.