W Burger King wszystkie produkty wegańskie są tańsze niż mięso
W ramach kampanii o Plant-Based For Everyone (Roślinne dla każdego) ceny niektórych pozycji menu, takich jak roślinny Whopper i wegański kurczak, zostaną obniżone o 10 centów. Burger King stwierdził, że posunięcie to spotkało się z pozytywnym odzewem klientów.
„Od połowy lat 90. inwestujemy w zamienniki bezmięsne i pokazaliśmy, że fast food nie zawsze musi oznaczać mięso” – powiedział dr Jörg Ehmer, dyrektor generalny Burger King Germany, jak donosi Vegconomist.
„Jako pionierzy oferujemy największy asortyment roślinny w niemieckim cateringu systemowym – i teraz z przewagą cenową. W ten sposób zapewniamy silny impuls do wypróbowania naszych produktów roślinnych. Naszym celem jest zapewnienie gościom wolnego wyboru – bez uszczerbku dla gustu.”
Burger King Germany ogłosił współpracę z firmą The Vegetarian Butcher w sierpniu 2022 r., dzięki czemu oferta produktów roślinnych wzrosła ponad dwukrotnie. Sieć oferuje teraz wersję bezmięsną niemal każdej pozycji w menu. Według szacunków, co piąty Whopper sprzedawany w Niemczech był produktem roślinnym.
Niemcy nie są jedynym krajem, w którym Burger King obsługuje rynek bezmięsny. Sieć uruchomiła już tymczasowe oddziały oparte wyłącznie na roślinach w takich krajach, jak Wielka Brytania, Portugalia, Dania i Austria. W Wielkiej Brytanii Burger King planuje, że do 2030 r. połowa pozycji w menu będzie w wersji roślinnej.
Firma podała, że podjęła tę decyzję w odpowiedzi na „rosnące zapotrzebowanie kraju na bezmięsne alternatywy i produkty niezawierające białka zwierzęcego”.