MPK Wrocław inwestuje w elektryczne autobusy | ekologia.pl
Ekologia.pl Wiadomości Wrocław stawia na e-mobilność. 21 nowych elektrycznych autobusów zasili flotę MPK

Wrocław stawia na e-mobilność. 21 nowych elektrycznych autobusów zasili flotę MPK

Nowoczesne, bezemisyjne i wyposażone w systemy bezpieczeństwa rodem z aut jutra – takie będą nowe autobusy elektryczne, które już wkrótce pojawią się na ulicach Wrocławia. MPK właśnie podpisało umowę na dostawę 21 pojazdów Mercedes-Benz eCitaro wraz z całą niezbędną infrastrukturą.

Coraz więcej elektrycznych autobusów na ulicach Wrocławia

Fot. Urząd Miejski Wrocławia
Spis treści

Elektryczna przyszłość Wrocławia

Flota MPK Wrocław rośnie w siłę – tym razem o 21 w pełni elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro. Pojazdy będą niskopodłogowe, klimatyzowane, przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i wyposażone w zaawansowane systemy wspomagające bezpieczeństwo. Dostawcą została firma Daimler Buses Polska, która wygrała przetarg nie tylko na same autobusy, ale też na budowę infrastruktury ładowania oraz nowoczesnego zaplecza serwisowego.

To kolejna inwestycja we flotę zeroemisyjnych pojazdów – zaledwie miesiąc temu MPK podpisało umowę na zakup siedmiu elektrycznych Solarisów Urbino 12. Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk podkreśla, że miasto nie zamierza zwalniać tempa: – Zmieniamy wizerunek wrocławskiego transportu konsekwentnie od lat. Tylko od 2019 roku wydaliśmy na tabor ponad 1,7 miliarda złotych.

78 mln zł dofinansowania z KPO

Zakup 21 autobusów, ładowarek i szkolenia to inwestycja warta ponad 87 milionów złotych. Co ważne – aż 78 mln zł pochodzi z bezzwrotnego dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w ramach środków z Krajowego Planu Odbudowy.

– To jedno z największych dofinansowań, jakie MPK Wrocław zdobyło w ostatnich latach – zaznacza Witold Woźny, prezes spółki. – Kupujemy dziewięć przegubowych autobusów w ramach zamówienia podstawowego oraz 12 autobusów solo dzięki prawu opcji, z którego w pełni skorzystamy.

Infrastruktura i szkolenia

Nowe pojazdy to nie wszystko – podpisana 3 lipca umowa obejmuje również budowę infrastruktury ładowania. Stacje pojawią się na zajezdni przy ul. Obornickiej oraz w pobliżu wrocławskiego lotniska. Do ich obsługi zostanie przeszkolonych 63 kierowców i 39 techników MPK. Wszystko po to, by eksploatacja pojazdów była nie tylko efektywna, ale przede wszystkim bezpieczna. Nowe eCitaro mają być dostarczane do Wrocławia w ciągu 18 miesięcy. Pojazdy 18-metrowe pomieszczą do 116 pasażerów, a 12-metrowe solo – 76 osób.

Nowe autobusy elektryczne we Wrocławiu mają być wyposażone standardowo w defibrylatory AED. To część szerszej polityki miasta nastawionej nie tylko na ekologię i wygodę, ale także bezpieczeństwo pasażerów w sytuacjach nagłych.

– Stawiamy na zrównoważony rozwój – chcemy, by transport publiczny był ekologiczny, nowoczesny i wspierał zdrowie mieszkańców, podkreślają przedstawiciele władz miasta.


Absolwentka Inżynierii Środowiska na Politechnice Warszawskiej. Specjalizuje się w technicznych i naukowych tekstach o przyrodzie, zmianie klimatu i wpływie człowieka na środowisko. W swoich artykułach łączy rzetelną wiedzę inżynierską z pasją do natury i potrzeby życia w zgodzie z otoczeniem. Uwielbia spędzać czas na łonie przyrody – szczególnie na Warmii, gdzie najchętniej odkrywa dzikie zakątki podczas pieszych wędrówek i wypraw kajakowych

5/5 - (2 votes)
Post Banner Post Banner
Subscribe
Powiadom o
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments

TRASPORT – POCIAGI MAGNETYCZNO = PRÓŻNIOWE = UZYSKUJĄ ok. 1 =TYS km ,,,,, tysiące tematów AKADEMIOM PRZESTAWŁEM

Nie odchodź jeszcze!

Na ekologia.pl znajdziesz wiele ciekawych artykułów i porad, które pomogą Ci żyć w zgodzie z naturą. Zostań z nami jeszcze chwilę!