„Zielone spotkania” przyjazne środowisku
Ekologia.pl Dom i ogród Ekologiczny dom „Zielone spotkania” przyjazne środowisku

„Zielone spotkania” przyjazne środowisku

Fot. sxc.hu
Fot. sxc.hu

Hotele sieci Marriott z całego regionu wprowadzają serię przyjaznych środowisku spotkań i konferencji  pod nazwą Green Events.

To największe tego typu przedsięwzięcie w branży hotelarskiej, którego podstawą jest intensywna strategia ochrony środowiska poprzez szereg działań ekologicznych. Jednym z nich jest oferowanie klientom i organizatorom konferencji pakietów Green Events. Hotele sieci Marriott na terenie Stanów Zjednoczonych wprowadziły „Zielone Spotkania” jako pierwsze i odebrano je na tyle pozytywnie, że postanowiono rozszerzyć akcję na cały świat, zaczynając od Europy. Courtyard by Marriott Warsaw Airport przyłączył sie do tej globalnej inicjatywy i dokonał wielu zmian, by konferencja w hotelu była zielona.

O tym, czy będzie zielona decyduje sam organizator, mając do wyboru opcję tradycyjną lub ekologiczną. Coraz więcej firm, prowadząc świadomą i odpowiedzialną politykę ekologiczną, pyta o „zielone oferty”, nawet jeśli uczestnikom konferencji mało eleganckie wydaje się na przykład zasiadanie do stołu bez obrusa. Wówczas niezbędne jest wyjaśnienie, że obrus trzeba wyprać, zużywając wodę i chemiczne środki piorące.

W ramach pakietu Green Events Courtyard by Marriott Warsaw Airport proponuje  między innymi zdrowe owocowo-mleczne przerwy kawowe zamiast ciastek; menu dla wegetarian (opcjonalnie) przygotowane z lokalnych/sezonowych produktów; podawanie napojów w szklanych naczyniach; używanie flipchartów jedynie z  ekologicznym papierem FSC (Forest Stewardship Council, certyfikat zrównoważonej gospodarki leśnej) lub zastąpienie ich białymi tablicami; używanie biodegradalnych długopisów, a także sortowanie śmieci na terenie bankietowym. Zadaniem Green Events jest propagowanie proekologicznych zachowań, dlatego hotel zachęca  uczestników konferencji do korzystania z komunikacji miejskiej, a samochodom hybrydowym zapewnia bezpłatny parking.

Kierując się społeczną odpowiedzialnością, hotel chroni środowisko także na co dzień, poprzez ograniczenie codziennej wymiany pościeli i ręczników gościom, pozostającym w hotelu dłużej niż jedną dobę (hotel zostawia tę decyzję gościom); zainstalowanie w pokojach hotelowych wodooszczędnych pryszniców i toalet; wprowadzenie programu oszczędzania energii w wolnych pokojach hotelowych, pomieszczeniach służbowych i korytarzach; używanie biodegradalnych środków chemicznych; ograniczanie produkcji śmieci i ich segregacja w biurach i na zapleczu; wymianę tradycyjnych żarówek na energooszczędne; odzyskiwanie surowców wtórnych, itp.

 „Robimy i zrobimy wszystko, żeby hotel był zielony przez cały rok” zapewnia Aneta Stępkowska, dyrektor generalny hotelu.

Źródło: Courtyard by Marriott Warsaw Airpor
4.6/5 - (5 votes)
Subscribe
Powiadom o
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments

Jestem ciekawa czy jest to tylko akcja PRowa czy działanie w słusznej sprawie