Lidl przebija własne cele sprzedaży produktów roślinnych. Wzrost o prawie 700%! - Ekologia.pl
Ekologia.pl Wiadomości Lidl przebija własne cele sprzedaży produktów roślinnych. Wzrost o prawie 700%!

Lidl przebija własne cele sprzedaży produktów roślinnych. Wzrost o prawie 700%!

Lidl po raz kolejny pokazuje, że strategia inwestowania w roślinne alternatywy to nie tylko chwilowa moda, lecz przyszłość handlu spożywczego. Sieć supermarketów ogłosiła właśnie, że sprzedaż produktów bezmięsnych i bezmlecznych pod własną marką wzrosła aż o 694%, znacznie przekraczając zakładany wcześniej cel 400% do 2025 roku.

Lidl GB przekroczył swój cel zwiększenia sprzedaży produktów roślinnych marek własnych o 400% do 2025 r., odnotowując wzrost o 694% w ciągu ostatnich pięciu lat.

Źródło: Lidl GB
Spis treści

Ambitne cele i szybkie efekty

Jeszcze kilka lat temu Lidl zapowiadał, że do 2025 roku chce zwiększyć sprzedaż roślinnych alternatyw mięsa i nabiału o 400%. Ten próg został osiągnięty i znacząco przekroczony już teraz. Sieć podkreśla, że to nie tylko sukces biznesowy, lecz także ważny krok w kierunku realizacji globalnych zobowiązań klimatycznych i zdrowotnych.

Wzrost sprzedaży roślinnych produktów to część strategii Lidla, w ramach której sieć zobowiązała się, że do 2030 roku co najmniej 25% sprzedawanego białka będzie pochodziło z roślin, a do 2050 roku firma osiągnie neutralność klimatyczną netto.

Lidl wiąże swoje działania z założeniami tzw. Diety Zdrowotnej Planety (EAT-Lancet), której celem jest połączenie zdrowego odżywiania z ochroną zasobów naturalnych.

– „Przekroczenie naszego celu sprzedaży produktów bezmięsnych i alternatyw dla mleka na rok 2025 stanowi ważny kamień milowy w naszym szerszym programie zdrowej i zrównoważonej diety oraz wspiera nasz długoterminowy cel, jakim jest dostosowanie się do Diety Zdrowotnej Planety do 2050 roku” – powiedziała Amali Bunter, dyrektor ds. odpowiedzialnego zaopatrzenia i etycznego handlu w Lidl GB.

Nowa linia Vemondo Plant!

Dynamiczny wzrost zainteresowania konsumentów roślinnymi alternatywami spowodował, że Lidl stale rozbudowuje swój asortyment. W tym tygodniu wprowadzono do sprzedaży ponad 20 nowych produktów z gamy Vemondo Plant!, m.in. marynowane tofu, falafele i tortellini.

To kontynuacja zeszłorocznej strategii – wówczas Lidl zapowiedział potrojenie oferty produktów roślinnych i odświeżył swoją markę Vemondo, zmieniając ją w bardziej rozbudowaną linię Vemondo Plant!. W ofercie znalazły się wtedy podstawowe produkty codziennego użytku, takie jak tofu, sery roślinne i jogurty.

Roślinne wybory górą

Jak podkreślają przedstawiciele sieci, zainteresowanie konsumentów produktami opartymi na roślinach w wielu krajach zaczyna przewyższać popyt na tradycyjne białka zwierzęce. Lidl chce wykorzystać ten trend, jednocześnie wspierając transformację w kierunku bardziej zrównoważonej diety i gospodarki niskoemisyjnej.


Absolwentka Inżynierii Środowiska na Politechnice Warszawskiej. Specjalizuje się w technicznych i naukowych tekstach o przyrodzie, zmianie klimatu i wpływie człowieka na środowisko. W swoich artykułach łączy rzetelną wiedzę inżynierską z pasją do natury i potrzeby życia w zgodzie z otoczeniem. Uwielbia spędzać czas na łonie przyrody – szczególnie na Warmii, gdzie najchętniej odkrywa dzikie zakątki podczas pieszych wędrówek i wypraw kajakowych

5/5 - (1 vote)
Post Banner Post Banner
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Nie odchodź jeszcze!

Na ekologia.pl znajdziesz wiele ciekawych artykułów i porad, które pomogą Ci żyć w zgodzie z naturą. Zostań z nami jeszcze chwilę!