Niechciane, niekochane, wyrzucone.pl

Kampania społeczna „wyrzucone.pl” zwraca uwagę na niedostrzegane, milczące cierpienie zwierząt, które bezgranicznie ufają ludziom, a które skazywane są na porzucenie, często z niezwykle błahych powodów. „Młode psy i koty szybko przestają być małe i bezproblemowe. Dla wielu ludzi jedynym rozwiązaniem w takich okolicznościach jest wyrzucenie pupila na ulicę, przywiązanie go do drzewa w lesie lub pozostawienie w schronisku”
Głównym nośnikiem kampanii są rozwieszane w przestrzeni miejskiej ogłoszenia ze zrywkami. Kolorowe i z pozoru zabawne plakaty z kociakiem czy psiakiem mają jednak inny, o wiele mniej uroczy przekaz.
Jak zwracają autorzy kampanii, decyzja o zakupie zwierzęcia, podejmowana pochopnie, kończy się jego fizycznym i psychicznym cierpieniem. A problem ten z roku na rok rośnie. Schroniska są przepełnione i niedoinwestowane. Co zatem możemy zrobić?
Przede wszystkim nie wyrzucaj – porzucanie zwierząt jest przestępstwem (ustawa o ochronie zwierząt art. 6 ust. 2 punkt 11) i jest kwalifikowane jako znęcanie się. Nie adoptuj i nie kupuj go jako prezentu lub pod wpływem impulsu. Nie ulegaj modzie na czworonożne maleństwa – pięcio-czy sześciotygodniowe zwierzęta są zdecydowanie za młode na oderwanie od matki. – radzą autorzy kampanii wyrzucone.pl





