Warszawska kampania „Klimat na zmiany”

„Klimat na zmiany” to cykl działań na rzecz ochrony klimatu realizowanych przez Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy. Celem kampanii jest zaangażowanie mieszkańców w działania zmierzające do obniżenia emisji CO2 i zmniejszenia zużycia energii.
Projekt składa się z dwóch etapów. Pierwszy skierowany jest do pracowników Urzędu m.st. Warszawy, drugi do mieszkańców Warszawy o podejmowanie przez nich działań na rzecz ochrony klimatu.
W ramach Kampanii pracownicy zachęcani są do podejmowania zachowań przyjaznych środowisku w miejscu pracy. Do takich ekologicznych nawyków należą m.in. dwustronne drukowanie dokumentów, gaszenie światła w pustych pomieszczeniach lub włączanie trybu czuwania w komputerach. Miasto zachęca również warszawskich samorządowców, aby do miejsca pracy przyjeżdżali rowerami lub komunikacją miejską.
Dla mieszkańców Warszawy Centrum Komunikacji Społecznej przygotowało 'eko-domek’, czyli plakat pokazujący, w jaki sposób w naszym codziennym życiu można wpływać na ochronę klimatu. Plakat przedstawia 10 porad jak żyć ekologicznie. Zachęca do gaszenia światła w pomieszczeniach, wymiany żarówek na energooszczędne, segregowania odpadów, korzystania z rowerów i środków komunikacji miejskiej, oszczędzania wody, korzystania z przedmiotów i opakowań wielorazowego użytku. Podczas wakacji plakaty zawisną w środkach komunikacji oraz w biurach Urzędu m.st. Warszawy.
W ciągu ostatniego roku Warszawa zaangażowała się w kilka krajowych i międzynarodowych inicjatyw podejmujących tematykę ochrony klimatu. Stała się m.in. sygnatariuszem Porozumienia Burmistrzów miast należących do Unii Europejskiej, zobowiązując się tym samym do opracowania planu działania na rzecz zrównowazonej energii oraz ograniczenia emisji CO2. Innym z działań Warszawy jest przystąpienie do inicjatywy klimatycznej powołanej przez Fundację Billa Clintona w celu zintensyfikowania działań na rzecz walki z globalnym ociepleniem.




