Auta na wodę. Samochody na wodę już na polskich drogach
Woda jako paliwo pojazdów kołowych? Okazuje się, że w Polsce niedługo pojawią się takie samochody na ulicy. A to za sprawą specjalnej instalacji wodorowej, która może współpracować z silnikiem benzynowym, Dieslem lub zasilanym LPG. Pozwala to zmniejszyć zużycie paliwa o 20 procent.
Nowy wynalazek wzbudza sporą ciekawość. Instalacja działa na zasadzie elektrolizy, a uzyskany wodór wzbogaca mieszankę paliwową, dzięki czemu proces spalania jest bardziej efektywny. Według zapewnień producenta, w zależności od typu silnika, zużycie paliwa może spaść nawet o 20 procent.
Kierowcy, którzy zdecydują się na takie rozwiązanie, będą musieli co tysiąc kilometrów dolać do zbiornika litr wody destylowanej, a co 3 – 6 miesięcy poddać instalację płukaniu. Koszta samej instalacji to około 1100 złotych.
Na polskich drogach już jeździ kilka samochodów, które są wyposażone w instalację wodorową. Prawidłowo zamontowana instalacja nie stwarza żadnych dodatkowy problemów – zapewnia producent.
już na pierwszy rzut oka widać podtsawowe mankamenty użytkowania pojazdu. Dolewanie wody destylowanej i płukanie instalacji to problem dla przedsiębiorcy i nie spodziewam się dużego sukcesu na rynku tej instalacji. Owszem doceniam zalety nie mniej analiza rynku pozwala na wstepnie słabą ocenę ….
O wiele sprawniejszą instalacją jest np. instalacja na CNG
http://www.glokor.eu
Ile taka instalacja waży, i jak ma się wzrost masy auta do zużycia paliwa i „amortyzacji”? Ile kosztuje „płukanie instalacji”? Ile kosztuje litr wody destylowanej? Ile trzeba przejechać kilometrów, aby taka inwestycja się zwróciła?