Czy koncepcyjna Honda rozwiąże problem korków?
Ekologia.pl Styl życia Motoryzacja Czy koncepcyjna Honda rozwiąże problem korków?

Czy koncepcyjna Honda rozwiąże problem korków?

Fot. hondanews.eu
Fot. hondanews.eu

Przepustowość ulic jest ograniczona, a problem korków dotyczy aglomeracji na wszystkich kontynentach. Jak ułatwić poruszanie się po zatłoczonych metropoliach? Najwyraźniej Honda, która zaskakuje ostatnio nietypowymi konceptami i tym razem znalazła rozwiązanie.

Na Salonie Samochodowym w Genewie swój światowy debiut miał rewolucyjny pojazd koncepcyjny Hondy – 3R-C. Bezemisyjny, jednoosobowy trójkołowiec, czerpie z doświadczenia firmy w dziedzinie budowy pojazdów elektrycznych.

Ekologiczna i bezpieczna

Ten pojazd elektryczny to zapowiedź indywidualnych, miejskich rozwiązań transportowych przyszłości. Akumulatorowy układ napędowy zamontowano nisko na trójkołowym podwoziu. Gwarantuje to obniżony punkt ciężkości, a w związku z tym większą stabilność toru jazdy i bardziej przewidywalne zachowanie na drodze.

3R-C posiada osłonę nad kabiną kierowcy, która chroni ją, gdy pojazd jest zaparkowany, a podczas jazdy spełnia rolę bariery przeciwwietrznej. Wysoko poprowadzona linia boczna nadwozia zapewnia odpowiedni poziom bezpieczeństwa, ograniczając ryzyko urazów podczas zderzenia bocznego.

Konstruktorzy 3R-C stworzyli elastyczną osłonę górnej części tułowia, która zapewnia wyższy komfort podróży i ma za zadanie chronić kierującego w czasie złej pogody.

Koncepcyjny 3R-C jest dziełem europejskich projektantów, pracujących w ośrodku badań i projektów Hondy w Mediolanie.

Czy jest to pojazd praktyczny? Z całą pewnością nie. Na pewno kosmiczna Honda kosztować będzie nie mało. Jednak właściciel 3R-C z całą pewnością będzie wyróżniał się z tłumu. Jazda trójkołowcem sprawiać będzie nie małą frajdę, a dzięki elektrycznemu silnikowi skorzysta też na tym środowisko naturalne!

Ekologia.pl na podstawie materiałów prasowych Honda.eu
4.9/5 - (7 votes)
Post Banner Post Banner
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments