Ekotrendy w e-commerce – kartony i opakowania kartonowe
Globalne ocieplenie i widoczne gołym okiem zmiany klimatyczne sprawiły, że zarówno przedsiębiorcy, jak i konsumenci dostrzegli potrzebę dbania o środowisko, także w kontekście wyboru wielu rozwiązań e-commerce. Czy zatem opakowania przyjazne dla środowiska stały się faktem, czy to tylko marketingowa narracja o eko-postawach bez podejmowania realnych działań?
Tylko zmiana nas uratuje
Według dość ostrożnych szacunków Organizacji Narodów Zjednoczonych, do 2050 roku światowa populacja osiągnie 9,6 miliarda ludzi. W praktyce oznacza to tylko jedno. Aby przetrwać na obecnym poziomie życia będziemy potrzebować 3 planet, a nie ulega wątpliwości, że mamy tylko jedną. Ciągła praca nad sobą, ograniczenie ilości wytwarzanych odpadów oraz nieustanny rozwój zrównoważonych źródeł pozyskiwania energii oraz pożywienia to w obecnej sytuacji nie tylko obowiązek, ale także konieczność. Takie są fakty, a kluczem do sukcesu na drodze do przyjaznej dla środowiska przyszłości, która zapewni kolejnym pokoleniom godne przetrwanie, jest skupienie uwagi na znacznie bardziej zrównoważonych metodach pozyskiwania opakowań i mocnym ograniczeniu odpadów.
W kontekście opakowań przyjaznych planecie, ważne jest podejście samego sektora e-commerce, który z roku na rok stawia odważniejsze kroki w stronę lepszego jutra. Wiele zostało już zrobione.
Kolejna kwestia to potrzeby samych konsumentów. Jak pokazują badania, coraz więcej klientów jest gotowych zapłacić więcej za towar pakowany w sposób ekologiczny. Konsumenci zwracają też uwagę na to, czy wybrane przez nich produkty są pakowane w kartony i opakowania kartonowe e-commerce pochodzące z recyklingu, co również wydaje się rozsądnym podejściem. Nie ulega wątpliwości, że trendy rynkowe w zakresie zrównoważonego rozwoju co roku stają się coraz bardziej widoczne i wyrafinowane, a jednocześnie kładą znacznie większy nacisk na realne działania w sektorze e-handlu.
Czym jest opakowanie produkowane w sposób zrównoważony?
Opakowania w e-commerce pozyskiwane w sposób zrównoważony powinny być:
- produkowane, magazynowane i transportowane z wykorzystaniem energii odnawialnej;
- wykonane z materiałów odnawialnych lub przynajmniej pochodzących z recyklingu;
zaprojektowane w taki sposób, aby jak najlepiej spełniać wymagania optymalizacji materiałowej i energetycznej; - łatwe do wykorzystania w biologicznych lub przemysłowych cyklach zamkniętych.
Na pierwszy rzut oka wdrożenie tego typu zasad wydaje się bardzo kosztowne. Niemniej jednak idzie za tym w parze nie tylko poprawa sytuacji naszej planety, ale też wymierne korzyści dla nowoczesnych przedsiębiorstw, w tym budowanie świadomości marki, skonsolidowane magazynowanie i niższe koszty wysyłki, dzięki mniejszym gabarytom paczek.
Reklama dźwignią handlu e-commerce
Kartony i opakowania kartonowe e-commerce produkowane w zrównoważony sposób to korzystne działanie marketingowe, pod wieloma względami lepsze niż klasyczna reklama. Tradycyjny marketing jest kosztowny i nie zawsze się zwraca. Małe rodzinne marki nie mogą też konkurować pod względem budżetu reklamowego z wielkimi korporacjami, dlatego opakowania e-commerce wydają się idealnym nośnikiem informacji marketingowej.
Nie od dziś wiadomo, że opakowania produktów w sprzedaży wysyłkowej to nie tylko ochrona przedmiotu przed uszkodzeniem w transporcie. To również doskonały sposób na budowanie dialogu z konsumentem. Ekologiczne opakowania e-commerce z logo, charakterystyczną kolorystyką, albo ciekawym sloganem nie tylko podnoszą prestiż produktu, ale też angażują emocje klientów i jednocześnie ułatwiają pozyskiwanie nowych. Opakowanie to praktyczna wizytówka firmy, która nierzadko mówi o marce więcej niż jakakolwiek reklama w tradycyjnej formie.
Jaką strategię opakowaniową warto wybrać dla siebie lub swojej firmy?
Zrównoważone rozwiązania opakowaniowe to nie tylko wykorzystanie odpowiednich materiałów. Strategie działań idących w parze z ekologią często wykraczają daleko poza samą kwestię ograniczenia odpadów.Podstawą każdego działania jest świadomość sytuacji i nieustanne dążenie do zmian. Warto więc informować swoich klientów o potrzebie recyklingu opakowań, na przykład umieszczając na pudełku odpowiednie infografiki. Kolejna kwestia to wielkość paczek. Im mniejsze, tym lepiej – zarówno dla środowiska, jak i dla Twojej firmy. Kartony e-commerce o niewielkich gabarytach oznaczają również niższe zużycie materiałów wypełniających. Należy mądrze prognozować popyt, dzięki czemu łatwiej uniknąć nadprodukcji lub nadmiernego zamawiania zbędnych produktów. W radzeniu sobie z tą kwestią bardzo pomaga nowoczesna technologia automatyzująca zarządzanie procesem podaży i popytu. Podążając drogą zmian warto rozmawiać z partnerami z łańcucha dostaw o roli zrównoważonego rozwoju w ich biznesie.
Kartony i opakowania kartonowe przyszłością e-commerce
Rynek e-commerce nieustannie się rozwija, a wszelkie analizy trendów konsumenckich jasno pokazują, że klienci coraz chętniej i częściej szukają opakowań innowacyjnych i produkowanych w sposób zrównoważony. W dobie kryzysu klimatycznego coraz więcej osób zauważa potrzebę zmian. Aby odnieść sukces w nowej rzeczywistości i nie pozostawać w tyle za oczekiwaniami konsumentów, przedsiębiorcy zajmujący się handlem elektronicznym powinni zatem sięgać po bardziej ekologiczne rozwiązania, których idealnym przedstawicielem jest karton. Coraz bardziej innowacyjne opakowania e-commerce przynoszą długoterminowe korzyści w postaci oszczędności kosztów i większej świadomości marki wśród klientów, co w konsekwencji przekłada się na wyższe zyski. A wszystko to z korzyścią dla naszej planety i jej środowiska naturalnego.
Więcej informacji o firmie Neopak, która produkuje opakowania kartonowe można znaleźć na stronie: https://opako.com.pl
art. sponsorowany







Nie ma się co dziwić, że ten trend bije rekordy. Kartony sa najtańszą opcja jesli chodzi o sprzedaż wysyłkową. Wystarczy klasyczny karton do przeprowadzki np. z pakolandii bez udziwnień. Ważne żeby był wytrzymały