Elektryczny skuter podczas Kongresu Green Power
Ekologia.pl Styl życia Motoryzacja Elektryczny skuter podczas Kongresu Green Power

Elektryczny skuter podczas Kongresu Green Power

e-max

Marzeniem każdego kierowcy jest niski rachunek na stacji benzynowej, każdego ekologa środek transportu, który nie emituje spalin. Czy możliwe jest, aby 1 km kosztował 1 gr, a poziom dwutlenku węgla wynosił 0 g? Czy wizyta na stacji benzynowej może być już tylko wspomnieniem? Okazuje się, że tak – przykładem są elektryczne skutery – E – max 90 S i 110 S, które będzie można zobaczyć podczas II Kongresu Energii Odnawialnej Green Power 6 i 7 października w Warszawie.

Jedną z głównych zalet skutera E – max, jest niska cena jego eksploatacji. Jeśli założymy, że koszt prądu to 30 gr za kWh, a spalanie wynosi 3 kWh/100km, za każdy przejechany kilometr użytkownik elektrycznego skutera płaci1 grosz. Dla porównania, skuter spalinowy zużywa 4 l/100 km, co przy średniej cenie paliwa na poziomie 4,50 PLN, daje 18 groszy za kilometr.

„Niewątpliwe, podróż takim skuterem, jest podróżą w stylu „eko”. Podczas jazdy nie emitujemy do atmosfery szkodliwych spalin, więc na każdy przejechany kilometr przypada 0 g CO2. Świadczy to o świadomym i odpowiedzialnym podejściu do środowiska naturalnego i idealnie wpisuje się w ideę II Międzynarodowego Kongresu Energii Odnawialnej Green Power” – mówi Agnieszka Rup – Wasilewska z Fundacji REO, współorganizator Kongresu.

Skutery E – max serii S są wyposażone w baterie silikonowe, pozbawione efektu pamięci. Dzięki zastosowaniu tej technologii skuter może być doładowywany wielokrotnie bez potrzeby całkowitego wyładowania akumulatora, co do tej pory stanowiło problem dla użytkowników. Średni czas ładowania skuterów wynosi od 3 do 5 godzin.

Kongres odbędzie się w dniach 6-7 października w Hotelu Hilton. Więcej informacji na temat programu II Międzynarodowego Kongresu Green Power 2010 znajduje się pod adresem: www.kongresgreenpower.pl

4.8/5 - (5 votes)
Post Banner Post Banner
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments