Hybrydy od Fiata w 2011?
Prace nad napędem hybrydowym, zarówno z wykorzystaniem silnika benzynowego, jak i jednostki wysokoprężnej trwają już od pewnego czasu. Jednostka hybrydowa będzie w stanie na krótkich dystansach napędzać auto wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego, co przyczyni się do znacznej emisji CO2 szczególnie w ruchu miejskim. Według zapowiedzi dyrektora generalnego Fiat Powertrain Technologies, jeśli nie zdarzy się w międzyczasie nic nieprzewidzianego, napęd hybrydowy może trafić do seryjnej produkcji już w 2011 roku.
Wprowadzenie hybryd ma pomóc Fiatowi wywalczyć miano najbardziej ekologicznego koncernu, z najniższą na rynku średnią emisją dwutlenku węgla. W ubiegłym roku Fiat plasował się na drugiej pozycji z emisją CO2 na poziomie 144 g/km tuż za grupą PSA (142 g/km).
Napęd hybrydowy zasili w pierwszej kolejności modele z segmentu mini oraz małych aut. Obecne prace prowadzone są z wykorzystaniem dwucylindrowej jednostki benzynowej o pojemności 900 ccm współpracującej z nową dwusprzęgłową skrzynią biegów Fiata. Dzięki temu emisja CO2 małych Fiatów ma nie przekraczać granicy 90 g/km. Z kolei w pojazdach dostawczych silnik elektryczny współpracować ma z 2,3-litrowym dieslem i zautomatyzowaną przekładnią.