Koncepcyjna Mazda w Warszawie
Mazda Kazamai, model zaprezentowany do tej pory tylko raz – w 2008 r. podczas salonu samochodowego w Moskwie, uświetnił galę finałową konkursu Mazdy „Zoom-zoom”. Uroczystego odsłonięcia samochodu dokonał Peter Birtwhistle – główny projektant Mazdy w Europie.
Jej nazwa mówi wszystko. Kazamai to po japońsku trąba powietrzna. Koncepcja Mazdy koncentruje się na produkcji samochodów łączących emocjonujący sposób prowadzenia, stanowiący znak rozpoznawczy Mazdy, z najnowszymi technologiami z dziedziny ochrony środowiska i bezpieczeństwa.
Płaskie nadwozie, nisko zawieszony dach i dyfuzor z tyłu pozwalają zaoszczędzić 10 procent więcej paliwa niż inne auta w tej klasie. Kazamai ma być też tańszy w eksploatacji o 30 procent. Dlatego obniżono maksymalnie masę auta. Maska, zawieszenie i blok silnika wykonano z aluminium lub jego stopów. Samochód ma 4,5 metra długości, niemal 2 m szerokości i 1,5 m wysokości, ale waży 100 kg mniej niż najlżejsze auto w tej klasie.
Pod karoserią Kazamai kryje napęd na obie osie, nowoczesny 2-litrowy silnik z wtryskiem benzyny i zmiennymi fazami rozrządu oraz 6-stopniową skrzynię biegów. Mazda, która do 2013 roku chce wprowadzić na japoński rynek samochód z napędem hybrydowym, dogadała się z Toyotą. Hybrid Synergy Drive, który montowany jest z powodzeniem w Priusie, trafi również pod maski przyszłej hybrydy ze znaczkiem Mazdy. Silnik spalinowy w hybrydowym tandemie to nowa jednostka marki „Zoom-Zoom” w technologii SKY.
Dzięki połączeniu dobrych parametrów aerodynamicznych Kazamai z lekkim nadwoziem, zespół napędowy zapewnia 30-procentową poprawę zużycia paliwa i emisji spalin (w porównaniu z jednostką benzynową MZR 2.0 l) – a wszystko to bez uszczerbku dla przyjemności prowadzenia.