Martyna Wojciechowska zachęca do picia kawy
Panda, tygrys, żółw morski i orka to rzadkie gatunki zwierząt, które zainspirowały twórców kawy CHAI caffe latte. Z okazji kampanii w kawiarniach coffeheaven pojawił się nowy smak kawy, Panda CHAI caffe latte.
Zasady kampanii są naprawdę proste – wystarczy przyjść do kawiarni coffeeheaven i kupić jedną z 4 kaw CHAI caffé latte. Specjalnie na potrzeby kampanii do 3 istniejących dotychczas CHAI caffé latte (Turtle, Tiger, Orca) dołączył kolejny smak: Panda.
Ambasadorem akcji jest znana dziennikarka i podróżniczka Martyna Wojciechowska, a część dochodu ze sprzedaży kaw CHAI caffé latte zostanie przekazana na rzecz Fundacji WWF Polska.
„Najbardziej istotne, to fakt, że wybór każdego z nas, codzienne decyzje, które podejmujemy mają realny wpływ na to, czy środowisko naturalne jest degradowane czy jednak udaje się je chronić. Takim produktem, który w znacznym stopniu wpływa na środowisko naturalne jest kawa. Pije ją prawie każdy z nas. Dlatego zachęcam do kupowania kawy, której uprawa prowadzona jest w sposób zrównoważony i nie zagraża cennym przyrodniczo siedliskom oraz zamieszkującym te siedliska zwierzętom. Ważne żeby wybierać kawy z odpowiednimi certyfikatami, np. Rain Forest Certificate.” – powiedziała Martyna Wojciechowska. „A teraz kupując jedną z czterech kaw z naszej wspólnej akcji z symbolem: pandy, orki, tygrysa czy żółwia wspieramy finansowo Fundacji WWF, która wykorzysta zebrane środki na cele związane z ochroną środowiska.” – dodała.
Skąd pomysł na taką współpracę? „Ochrona zagrożonych gatunków, powstrzymanie dalszej degradacji środowiska – to są nasze działania priorytetowe. Zdajemy sobie sprawę z tego, że sami tego nie zrobimy. Dlatego potrzebujemy wsparcia zwykłych ludzi, jak i środowiska związanego z biznesem. Wielkie firmy, które prowadzą wielkie biznesy zużywają ogromne ilości zasobów naturalnych. Doszliśmy do wniosku, że oprócz zwalczania takich praktyk można także edukować i namawiać do zmian, które pomogą środowisku.” – powiedziała Małgorzata Kossowska z WWF. Jej zdaniem kawa jest bardzo istotna, bo zaraz po ropie naftowej sprzedaje się na świecie najwięcej. „Jest to gigantyczny rynek zbytu, produkcji i sprzedaży. A wszystkie kawy serwowane przez coffeeheaven mają certyfikaty ekologiczne. Kupując jedną z czterech kaw CHAI caffé latte tygrys, panda, orka czy też żółw nie tylko dokonujemy świadomego wyboru, mamy także praktyczny wpływ na ochronę środowiska. Innymi słowy.” – przekonuje Kossowska.
Jak zaznacza Dorota Szczerbicka, dyrektor marketingu coffeeheaven i Costa Coffee kupując kawy z tej serii klienci dostaną nie tylko smaczną kawę, ale również będą mogli wesprzeć szczytny cel.
Kampania coffeeheaven i Fundacji WWF Polska potrwa do 13 listopada.
Dobra kawa, ale wątpię, by picie przyczyniło się w jakikolwiek sposób na poprawienie stanu środowiska, patrząc na działalność WWF. Już lepiej gdyby kawiarnia przeznaczała część dochodów na jakieś schronisko!
No tak, najlepiej nic nie robić – tylko siedzieć na czterech literach przed TV i narzekć!