Most Niemcy-Dania nad Bałtykiem
Dwukondygnacyjny most samochodowo-kolejowy zostanie ukończony w 2018 roku. Powstanie nad cieśniną Bełt Fehmarn i połączy położony na niemieckiej wyspie Fehmarn port w Puttgarden z duńską wyspą Lolland. Plany przewidują budowę czteropasmowej autostrady i dwutorowej linii kolejowej.
Czas podróży między Kopenhagą a Hamburgiem skróci się do trzech godzin i trzydziestu minut. Opłata za przejazd nowym mostem wyniesie prawdopodobnie ok. 60 euro.
Projekt, którego realizacja ma kosztować 4,8 miliarda euro (sic!), niemal w całości sfinansuje strona duńska. Niemcy przeznaczą tylko 800 milionów euro na rozbudowę połączeń drogowych i kolejowych w Szlezwiku-Holsztynie.
Inwestycja takiej skali nie może pozostać obojętna dla przyrody. Ucierpi flora i fauna Bałtyku. Projekt budzi zastrzeżenia nie tylko ekologów, ale także lokalnych władz, które wskazują, że nie rozwiązuje on żadnych palących problemów komunikacyjnych.
budowę rozpoczęto ,ale niestety przerwano. Min. z powodu kryzysu migranckiego.