Napęd hybrydowy spod znaku Mercedes Benz
Mercedes-Benz nie jest już nowicjuszem w produkcji stylowych i oszczędnych samochodów hybrydowych. Jednak najnowszy model tego typu, czyli F800, dostępny jest w dwóch wariantach – z napędem na prąd albo zasilany ogniwami paliwowymi.
W przypadku modelu pierwszego typu, bateria umiejscowiona jest pod tylnym siedzeniem, dzięki czemu zajmuje niewiele miejsca. Samochód jest w stanie osiągnąć prędkość 250 km/h, a podczas jazdy emituje około 70g CO2/km. Z kolei wersja z ogniwami działa na zasadzie reakcji między tlenem a wodorem, a jedynym produktem ubocznym jest para wodna. Ponadto nowością w obu typach są przesuwane tylne drzwi, które ułatwiają wysiadanie z pojazdu na zatłoczonym parkingu.
Nowy model Mercedesa zostanie oficjalnie zaprezentowany w marcu na targach motoryzacyjnych Geneva Motor Show.
Wszystko pięknie z tym CO2. Dlaczego jednak emitowanie pary wodnej ma być takie eko a CO2 nie, skoro głównym gazem cieplarnianym jest właśnie para wodna.
Fajnie wygląda