Nowe technologie hybrydowe GE dla przemysłu i transportu
Niektóre z przedstawionych technologii zostały wcześniej zastosowane w pokazanej w ubiegłym roku pierwszej na świecie lokomotywie hybrydowej GE Evolution® Hybryd. Prace nad zaprezentowanymi produktami i technologiami prowadzone były w GE Global Research – sieci laboratoriów badawczych GE działających w Stanach Zjednoczonych, Indiach, Chinach i Niemczech.
„Czy to transport wodny, kolejowy, miejski czy autostradowy, praktycznie w każdej części tego
sektora można zastosować rozwiązania hybrydowe” – powiedział Tim Richter, główny inżynier ds. systemów hybrydowych, GE Global Research. „Osiągnięcia GE w dziedzinie dużych maszyn
hybrydowych będzie można przenieść do segmentu samochodów osobowych, co może mieć
gigantyczny wpływ na rynek motoryzacyjny.”
„Podwyżki cen ropy naftowej uderzyły w konsumentów na całym świecie, ale wpływ rekordowo
wysokich cen jest jeszcze bardziej odczuwalny dla firm transportowych” – dodał Tim Richter. „GE od ponad 30 lat pracuje nad pojazdami elektrycznymi i hybrydowymi. Rozwiązania hybrydowe są odzwierciedleniem naszej wiedzy o silnikach, sterowaniu i zarządzaniu energią. Od ciężarówek i holowników, aż po autobusy i lokomotywy, jesteśmy w stanie dobrać technologie z całego sektora transportowego i stworzyć działające, przyjazne dla środowiska i efektywne rozwiązanie.”
Najnowsze technologie hybrydowe GE obejmują:
– Hybrydową lokomotywę GE Evolution® Hybrid
– Hybrydowy holownik, opracowany we współpracy z C-MAR Group
– Demonstracyjną wielkogabarytową wywrotkę o napędzie hybrydowym, opracowaną we
współpracy z Amerykańskim Departamentem Energii
– Projekt hybrydowego autobusu z technologią ogniw paliwowych, o zerowej emisji
zanieczyszczeń, opracowany we współpracy z Amerykańską Federalną Administracją Transportu
Wszystkie te technologie stanowią część inicjatywy GE ecomagination. Ecomagination oznacza zobowiązanie firmy do tworzenia nowych, przyjaznych dla środowiska technologii i produktów, które rozwiązują nasze największe problemy ekologiczne.
Dział GE Global Research Center pracuje nie tylko nad projektami ‘megahybryd’. Uczestniczy
także, wspólnie z Amerykańskim Departamentem Energii (DOE), w dwóch projektach o łącznej
wartości 6,8 miliona dolarów, które mają przyspieszyć wprowadzenie na rynek pojazdów
hybrydowych zasilanych bezpośrednio z gniazdka elektrycznego.
Badania GE obejmują także prace nad akumulatorami dla pojazdów elektrycznych.