Panasonic wprowadza europejską strategię "Eco ideas"
Ekologia.pl Trendy Eko technologie Panasonic wprowadza europejską strategię “Eco ideas”

Panasonic wprowadza europejską strategię “Eco ideas”

Wprowadzenie do marca 2010 roku 20 “Zielonych Produktów”, redukcja emisji CO2 o 10% w europejskich zakładach produkcyjnych, sponsoring programu arktycznego WWF, udział pracowników w światowej Eko-sztafecie – to cele jakie postawił przed sobą Panasonic Europe w ramach ogłoszonej wczoraj inicjatywy “Eco ideas”.

Rok od ogłoszenia swojej globalnej strategii środowiskowej, Panasonic złożył oświadczenie, w ramach którego zobowiązał się do ograniczenia emisji CO2 o ponad 6,000 ton – jest to ilość wystarczająca, aby wypełnić ponad dwukrotnie fabrykę Panasonic w Cardiff lub usunąć z ulic ponad 2,000 samochodów . Jednocześnie Panasonic zobowiązał się do wprowadzenia do wiosny 2010 roku 20 “Zielonych Produktów” ze znakiem “Eco ideas”.

Ostatnio przeprowadzone badania pokazały, że ponad jedna trzecia europejskich klientów przyznaje się do podejmowania świadomych działań mających na celu ochronę środowiska. Jeden na ośmiu ankietowanych stwierdził, że gdyby istniała taka możliwość, zawsze wybrałby produkt przyjazny środowisku; 36% natomiast wyraziło chęć zapłacenia wyższej ceny za takie produkty.

“W Panasonic nie składamy obietnic, których nie jesteśmy w stanie dotrzymać. Naszym celem jest przeprowadzenie trwałych zmian, które pozwolą utrzymać stan równowagi ekologicznej i spowodują istotne różnice w ochronie globalnego środowiska naturalnego w XXI wieku” – deklaruje Yoshiiku Miyata, CEO Panasonic Europe. “Już w 1918 roku pierwsze produkty wprowadzane do sprzedaży były wytwarzane z surowców wtórnych. Dziewięćdziesiąt lat później, jestem zaszczycony mogąc ogłosić podjęcie działań w ramach strategii Eco ideas, która nawiązuje do korzeni firmy”.

Do końca 2010 roku w ramach strategii pro-ekologicznego działania Panasonic zobowiązał się do wprowadzenia w Europie dwudziestu “Zielonych Produktów”. Oznaczona listkiem “Eco ideas” elektronika ma wyróżniać się spośród asortymentu dostępnego na rynku wyższą wydajnością energetyczną i największymi możliwościami zapobiegania emisji gazów cieplarnianych. Etykieta ma ułatwić nabywcom dokonywanie świadomych ekologicznie zakupów.

Źródło: Panasonic Polska

4.9/5 - (16 votes)
Post Banner Post Banner
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Nie odchodź jeszcze!

Na ekologia.pl znajdziesz wiele ciekawych artykułów i porad, które pomogą Ci żyć w zgodzie z naturą. Zostań z nami jeszcze chwilę!