PUMA stawia na ekologię

Niemiecki producent obuwia sportowego PUMA stawia na ekologię, a wszystko po to by zredukować emisję dwutlenku węgla. Dzięki innowacyjnemu pomysłowi zaoszczędzi 8,5 tys. ton papieru – tyle ile waży 1400 dorosłych słoni. Prace nad projektem trwały ponad 20 miesięcy.
Specjalnie dla PUMY, znany miejski artysta – Yves Behar zaprojektował opakowanie „Clever Little Bag”, które w najbliższej przyszłości zastąpi tradycyjne tekturowe pudełko. Ma ono postać torby wielokrotnego użytku, która będzie chroniła każdą parę butów od momentu opuszczenia fabryki do chwili zakupu. Pozwoli to na wygenerowanie istotnych oszczędności, głównie w wykorzystywanych materiałach i w transporcie.
Prace nad innowacyjnym projektem trwały prawie 2 lata. W poszukiwaniu idealnego rozwiązania, Behar wykonał około 2000 rysunków i 40 prototypów. Jednak ten czas nie poszedł na marne, bo zamiana tradycyjnego pudełka na nowe opakowanie przyniesie wiele korzyści dla środowiska.
Wprowadzenie innowacyjnych opakowań PUMA zmniejszy zużycie papieru w procesie produkcyjnym o 65%, co wiąże się też z mniejszą ilością odpadów – o około 500 ton w skali roku. Materiał, z którego jest wykonana torebka, pochodzi w 100% z recyklingu oraz jest biodegradowalna, czyli całkowicie ekologiczna.
– Zmieniając sposób pakowania i dystrybucji, mamy nadzieję, że nasze nowe wzornictwo i całościowe rozwiązanie zachęcą inne firmy handlowe do pójścia w nasze ślady – powiedział Yves Behar, autor „Clever Little Bag”.





