Samochód elektryczny i domowe stacje ładowania
Pierwsi nabywcy Chevroleta Volta z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu będą mieli szansę na otrzymanie jednej z ponad 4 tys. domowych stacji ładowania.
Głównymi celami amerykańskiego Departamentu Energii jest instalacja stacji ładowania na terenach mieszkalnych. Ma to na celu zachęcenie konsumentów do nabywania pojazdów elektrycznych oraz zbadanie sposobów użytkowania takich samochodów. Rząd przyznaje także granty oraz inne fundusze na instalację ponad 15 tys. domowych stacji ładowania. Łącznie projekt przewiduje 4 400 stacji.
W trakcie użytkowania pojazdów będą zbierane dane dotyczące przeciętnego czasu ładowania, typowego zużycia mocy oraz początku i końca ładowania, które będzie analizować Departament Energii USA.
Przyszli nabywcy Chevroleta Volta dostaną przenośny 120-woltowy kabel do ładowania. Będą mogli też zainstalować u siebie stację o napięciu 240 woltów oferowaną przez Chevroleta. Natomiast klienci mieszkający w miastach objętych programem będą mogli zainstalować darmową domową stację ładowania dzięki programom Coulomb i ECOtality. Warunek jest jeden – trzeba wyrazić zgodę na udostępnianie danych dotyczących ładowania.
Chevrolet Volt to samochód z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu. Podczas pierwszych 60 km jazdy jest napędzany tylko energią elektryczną, nie emitując przy tym spalin. Po wykorzystaniu baterii litowo-jonowej, można uruchomić silnik napędzany paliwem. Korzystając z obu źródeł energii, samochód jest w stanie przejechać łącznie 500 km.