Wodorowy Scenic
Renault pracuje nad wykorzystaniem wodoru do napędu swojego flagowego minivana. Współpraca z Nissanem zaowocowała nowymi rozwiązaniami ekologicznymi. Są one oparte na technologii ogniw paliwowych.
Renault Scenic ZEV H2 wykorzystuje tą samą technologię, którą zastosowano już w Nissanie X-Trail FCV. Pojazd napędzany ogniwami paliwowymi wygląda niemal jak seryjny Scenic. Ma nieznacznie (o 6 cm) podwyższoną podłogę, co pozwoliło zmieścić pod nią całość rozwiązań technicznych związanych z nowym typem napędu: wysokociśnieniowy zbiornik na wodór, ogniwa paliwowe i litowo-jonowe akumulatory.
Producent deklaruje, że zastosowane rozwiązanie nie wpłynęły na wysoki poziom bezpieczeństwa pojazdu.
Scenic ZEV H2 jest w stanie pokonać dystans 350 km osiągając maksymalną prędkość rzędu 160 km/h. Jeśli uda się przy zachowaniu w miarę sensownych kosztów zwiększyć wytrzymałość zbiornika wodoru z obecnych 350 do 700 barów, to możliwy do przejechania dystans zwiększy się do 500 km.






