APOPHIS PĘDZI W KIERUNKU ZIEMI. NASA: Groźba zderzenia z Ziemią.
Ekologia.pl Wiadomości Wpływ człowieka na środowisko Apophis pędzi w kierunku Ziemi. NASA: Groźba zderzenia z Ziemią jest duża

Apophis pędzi w kierunku Ziemi. NASA: Groźba zderzenia z Ziemią jest duża

Czy ogromna planetoida uderzy w 2036 roku w powierzchnię Ziemi? Źródło: NASA/JHUAPL

Naukowcy z NASA biją na alarm. Ogromna asteroida pędzi w kierunku Ziemi z prędkością ponad 30 tys. km na godz. i jak oceniają badacze, może się zderzyć z naszą planetą 13 kwietnia 2036 r. – informuje „Polska The Times”.

Jak pisze dziennik lot potężnej asteroidy Apophis o średnicy około 270 metrów, obserwują naukowcy z wielu krajów. Oszacowali oni, że gdyby doszło do katastrofy ofiary można by liczyć w milionach.

Yeomans szef specjalnego programu badawczego agencji NASA, który zajmuje się obiektami pojawiającymi się blisko naszej planety twierdził wcześniej, że takie zderzenie jest praktycznie niemożliwe. Bazując jednak na ostatnich obserwacjach doszedł do wniosku, że prawdopodobieństwo uderzenia Apophisa w Ziemię jest coraz większe.

Wszystko będziemy dokładnie wiedzieli w kwietniu 2029 r. Jeśli wówczas asteroida wejdzie na określoną trajektorię lotu, to prawdopodobieństwo, że w 2036 roku Apophis uderzy w Ziemię będzie bardzo duże. Jeżeli spełni się czarny scenariusz naukowcy będą mieli tylko 7 lat, by zapobiec tragedii. W grę wchodziłoby wysłanie w przestrzeń kosmiczną maszyny, która uderzając w asteroidę odepchnęłaby ją od Ziemi.

Źródło: Polska The Times