Kolejna firma rezygnuje z jaj z chowu klatkowego
Coraz więcej firm związanych z branżą spożywczą ogłasza rezygnację ze sprzedaży i używania jajek pochodzących z okrutnego chowu klatkowego. Dołącza do nich Bobby Burger. Restauracja oświadczyła, że po roku 2025 jajka, które mogłyby się znaleźć w półproduktach serwowanych w restauracjach, nie będą pochodziły z chowu klatkowego.
Firma dokłada wszelkich starań, aby działać jak najbardziej etycznie w kwestii środowiska naturalnego. Niedawno sieć ogłosiła, że nie używa oleju palmowego, a teraz, idąc za głosem swoich klientów, ogłasza jednoznaczne stanowisko dotyczące rezygnacji z jaj klatkowych.
Tym samym Bobby Burger dołącza do grona firm, które rezygnują z jajek klatkowych. Wśród nich są już m.in. Lidl, Biedronka, Carrefour, Orbis, Holiday Inn, Unilever, Mondelēz, Ferrero, Lajkonik, McDonald’s, Subway czy Chłopskie Jadło.
Wycofywanie ze sprzedaży jaj oznaczonych numerem „3” to globalny trend. Wiąże się to z rosnącą świadomością konsumentów i ich oporem wobec okrutnych praktyk przemysłowej hodowli.
Z przeprowadzonych w lutym 2018 roku badań instytutu IBRIS wynika, że: 82,4% Polaków jest przeciwnych hodowaniu kur w klatkach, a 100 proc. Polaków w wieku 18-29 jest skłonnych zapłacić wyższą cenę za jajko pochodzące z chowu alternatywnego.