Listonosze testują elektryczne skutery i rowery
W ramach projektu „Elektromobilność” pocztowcy będą sprawdzać, jak w terenie sprawują się rowery i skutery elektryczne. Pojazdy elektryczne mają ułatwić pracę listonoszy.
Poczta Polska już testowała elektryczne skutery i rowery. Uwagi na temat ich sprawności w terenie zgłosiła producentom. Wprowadzono modyfikacje i ulepszone modele ponownie trafiły do pracowników Poczty.
Firma „Jeden Ślad” przekazała do placówki pocztowej w Raszynie Skuter Cargo o mocy 2000 W, który na jednym ładowaniu może przejechać do 80 km. Skuter może rozpędzić się maksymalne do prędkości 45 km/h. Jego maksymalna ładowność wynosi 220 kg.
Do dwóch placówek w Gliwicach trafiły rowery firmy Zasada Bikes. Przekazane rowery to specjalnie zaprojektowany model Nuntius 1.0 zasilany baterią PRECURSOR. Możliwy zasięg pojazdu na jednym ładowaniu to nawet 150 km, a uzależniony jest m.in. od wagi rowerzysty, pokonywanej trasy, liczby przewożonych przesyłek, a także od pojemności baterii, co pokazuje jak ważnym elementem całego systemu jest właśnie litowo-jonowy akumulator. Rowery są zasilane bateriami firmy BMZ Poland, która od pięciu lat dostarcza rozwiązania największym dostawcom usług pocztowych Europy Zachodniej. Maksymalna ładowność roweru to 80 kg.
Poczta Polska w ramach realizowanego programu „Elektromobilność” przeprowadziła w 2018 roku testy pojazdów elektrycznych do 800 kg ładowności. Brało w nich udział 15 pojazdów kilku producentów: Citroen Berlingo, Melex 381, 382 i 391, Nissan e-NV200, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Zeppelin Goupil G4 i G5, a także Komel – konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych. Z kolei w październiku ubiegłego roku spółka przetestowała 15 pojazdów elektrycznych, które mają usprawnić pracę listonoszy oraz kurierów. Spółka planuje rozpocząć wkrótce testy pojazdów powyżej 800 kg.
- Materiały prasowe;