„Nie ma alternatywy”. Lidl ogłasza plany ograniczenia mięsa w sklepach | ekologia.pl
Ekologia.pl Wiadomości Świat „Nie ma alternatywy”. Lidl ogłasza plany ograniczenia mięsa w sklepach

„Nie ma alternatywy”. Lidl ogłasza plany ograniczenia mięsa w sklepach

Lidl ogłosił plany sprzedaży mniejszej ilości produktów mięsnych. Dyskont wymienił ochronę środowiska i bezpieczeństwo żywności jako główne powody swojej decyzji.

Fot. Pressmaster/Shutterstock

Fot. Pressmaster/Shutterstock

Oczekuje się, że wegańskie alternatywy będą powoli zastępować produkty pochodzenia zwierzęcego na półkach niemieckiego detalisty. Jest to zgodne z zobowiązaniem Lidla do znacznego zwiększenia asortymentu produktów roślinnych do 2025 roku i później.

Christoph Graf, Kierownik ds. Zakupów w Lidlu, w rozmowie z magazynem Lebensmittelzeitung powiedział, że „nie ma alternatywy” dla redukcji mięsa w Lidlu. „Potrzebujemy bardziej świadomej diety na całym świecie, aby wyżywić się w granicach naszych planetarnych ograniczeń”.

Aby wesprzeć swoją decyzję o obniżeniu priorytetów w sprzedaży produktów pochodzenia zwierzęcego, Lidl planuje opublikować raport zrównoważonego rozwoju jeszcze w tym roku.

Analiza skupi się na kluczowych różnicach między żywnością pochodzenia zwierzęcego i roślinnego. Pokaże, w jaki sposób przejście na wegańskie produkty może zmniejszyć wpływ na środowisko.

Wyprzedzając potencjalny sprzeciw wobec nowego kierunku Lidla, Graf powiedział Lebensmittelzeitung, że sieć supermarketów nie próbuje „dyktować klientom, jak mają żyć”.

Rozszerzając linię produktów wegańskich, Graf zaznaczył, że ruch jest pozytywny i zapewni większej liczbie ludzi dostęp do opłacalnych białek roślinnych. Podkreślił też, że oczekuje, iż młodsi konsumenci będą zadowoleni z tej decyzji.

Stephanie Jaczniakowska-McGirr, dyrektor ds. zaangażowania korporacyjnego, powiedziała: „Lidl podjął śmiały i niezbędny krok, aby pomóc konsumentom przejść na dietę bardziej roślinną. Hodowla zwierząt jest odpowiedzialna za 20% globalnych emisji gazów cieplarnianych, a przejście na dietę roślinną jest skutecznym sposobem na ograniczenie tych emisji.

Innego zdania są firmy związane z przemysłem mięsnym. W rozmowie z Just Food Nick Allen, dyrektor generalny Brytyjskiego Stowarzyszenia Przetwórców Mięsa (BMPA), powiedział: „Podczas gdy sprzedawcy detaliczni twierdzą, że motywacją do przejścia na produkty roślinne, to zrównoważony rozwój, podejrzewamy, że główną motywacją jest fakt, że marża ze sprzedaży produktów pochodzenia roślinnego jest znacznie wyższa niż ze sprzedaży produktów mięsnych.

„Klientów powinno również niepokoić to, że niektóre wysoko przetworzone [roślinne produkty mięsne] po prostu nie mają takiego samego profilu odżywczego jak prawdziwe”.

Ekologia.pl (JSz)
Bibliografia
  1. Henry Mathieu; "Lidl to ‘cut back on meat sales’ in favour of plant-based food"; just-food.com; 2023-02-20;
4.6/5 - (11 votes)
Post Banner Post Banner
Subscribe
Powiadom o
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments

Wiecie ile tego roślinnego dobra trafia na śmietnik? Nie? To idźcie do pracy w takim lidlu, netto czy innym markecie. Albo sami będą to jeść albo będą wyrzucać na śmietnik tak jak to sie dzieje obecnie.