Zakończyły się Targi Dobrych Praktyk CSR
Ekologia.pl Wiadomości Wpływ człowieka na środowisko Zakończyły się Targi Dobrych Praktyk CSR

Zakończyły się Targi Dobrych Praktyk CSR

CSR

28 firm i organizacji zaprezentowało swoje działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w ramach Targów Dobrych Praktyk CSR, które odbyły się 20 października w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego. W ramach Targów zorganizowanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu odbyły się seminaria tematyczne, wykład eksperta z Wielkiej Brytanii oraz szereg wydarzeń towarzyszących.

„Targi są otwartą formułą prezentowania odpowiedzialnych działań firm, oferują możliwość spotkania z szerokim gronem interesariuszy i pozwalają na bezpośrednią rozmowę. Cieszymy się, że coraz więcej firm może pochwalić się odpowiedzialnymi działaniami w różnych obszarach i mamy nadzieję, że wkrótce społecznie odpowiedzialne prowadzenie firmy stanie się normą”, powiedziała Mirella Panek-Owsiańska, Prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Targi Dobrych Praktyk CSR to unikalna formuła prezentowania działań firm w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Swoje dobre praktyki w pięciu obszarach – rynek, społeczeństwo, zarządzanie i raportowanie, środowisko i miejsce pracy – zaprezentowały 23 firmy oraz organizacje. Pięć organizacji pozarządowych, laureatów konkursu na najlepsze przykłady współpracy z partnerami biznesowymi, podzieliło się swoimi doświadczeniami w tym zakresie.

Seminaria tematyczne, które odbyły się podczas Targów obejmowały następujące tematy: odpowiedzialna utylizacja i recykling, odpowiedzialne pozyskiwanie zasobów naturalnych, odpowiedzialna konsumpcja oraz zrównoważone inwestycje infrastrukturalne.

W trakcie Targów miał miejsce również wykład otwarty „Green Marketing and sustainable innovation” gościa specjalnego Johna Granta – eksperta w zakresie zrównoważonego marketingu oraz autora książki „The Green Marketing Manifesto”. W trakcie wykładu John Grant stwierdził, że zrównoważony rozwój jest kluczowy dla przyszłości ludzkości, a technologie ekologiczne zawojują światowy rynek w ciągu kolejnych 20 lat. Grant uznał, że podstawą zielonego marketing nie jest reklamowanie towarów firmy jako “zielone”, ale sprawienie, aby cały proces produkcji był zrównoważony. Marks&Spencer, GE, czy Starbucks to niektóre z firm, które Grant przedstawił jako przykłady firm w pełni zrównoważonych i mogących pochwalić się innowacyjnymi praktykami. Wykład był transmitowany online dzięki firmie Living Media.

W trakcie wydarzenia uczestnicy – za pomocą Infokiosków – oraz Internauci – na portalu odpowiedzialnybiznes.pl – mogli głosować na najlepszą praktykę prezentowaną podczas Targów. Jako najlepszą uczestnicy Targów uznali praktykę „Dobra Umowa” Stowarzyszenia Konsumentów Polskich ax aequo z praktyką „Wolontariusze HOPE” firmy Nutricia Polska. Również zdaniem Interntuów najlepsza była praktyka „Dobra Umowa”.

Ponadto podczas Targów odbyły się:

  • ogłoszenie wyników badań na temat odpowiedzialnego łańcucha dostaw, prowadzonych przez FOB we współpracy z IIBR/Gemius SA
  • wyświetlanie filmu o globalnym systemie produkcji i konsumpcji „Story of Stuff”;
  • zbiórka elektrośmieci w ramach ogólnopolskiej kampanii ekologicznej EKOgraty.pl;
  • ogłoszenie wyników konkursu „Eko Biuro” organizowanego przez Fundację Aeris Futuro.
4.9/5 - (19 votes)
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments